מסכמים שנה: דירוג 10 הכתבות הנקראות ביותר ב'כיפה'

אירועים משמחים לצד עצובים, ויכוחים בין רבנים, דיונים על הפמיניזם הדתי, ולא מעט סיפורים בלעדיים. אלה הכתבות האהובות על גולשי 'כיפה' בשנת תשע"ח. שנזכה לשנה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/18 14:00 כז באלול התשעח

מסכמים שנה: דירוג 10 הכתבות הנקראות ביותר ב'כיפה'
צילום: shutterstock

רב שהשתתף בחתונה חד מינית, ספר חדש על ילדי הרבנים, רגע נדיר בכותל ובשורת כשרות חדשה. רגע לפני שכולנו נחגוג את ראש השנה בתפילות וארוחות כיד המלך וניפרד מהשנה שחלפה, זהו זמן טוב לגלות את 10 הכתבות  שגולשי 'כיפה' אהבו במיוחד בשנת תשע"ח.

לפני שנעבור לדירוג הרשימה, נציין את הכתבות הכי נצפות שלא זכו להיכלל בעשרת הכתבות האהובות.

חברי מערך הכשרות של צהר

חברי מערך הכשרות של צהרצילום: יוסי זליגר

גולשי 'כיפה' קראו על דעתה של הרבנית עידית איצקוביץ' על הפמיניזם, נוכחו לדעת שיש גם רבנים שמרניים, כמו הרב אליעזר מלמד, שהביע תמיכה במערך הכשרות של 'צהר', נחרדו מהשימוש שעשו ב'ארץ נהדרת' בתפילין, נחשפו לקריאה לחרם צרכני בעקבות שימוש בזוג חד מיני בפרסומת למברשת שיניים, וגילו שהוראה על איסור הדלקת מדורות בל"ג בעומר הייתה "פייק ניוז".

הרב שלמה ריסקין

הרב שלמה ריסקיןצילום: יח"צ, חיים סנאו

בהמשך, הם נחשפו לרב שעזב את ישיבת עתניאל עקב מחלוקת בגבולות השיח, קראו בדמעות את שמות הרוגי אסון נחל צפית, למדו על נפלאות חרב הפיפיות שבפרסום תוקפני בפייסבוק מצד ארגון 'חותם', וקינחו בראיון שבו פרש הרב שלמה ריסקין את משנתו בנושאים שונים.

ועכשיו לעשרת הגדולים:

10. בחודש שבט תלה ראש ישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומים, הרב יצחק שילת מודעה מודפסת ובה הזכיר ללא שמות מקרה שפורסם ב'כיפה' ובו רב מוכר בציונות הדתית השתתף בחתונת זוג הומואים. "מזועזע שאדם המכהן כרב ביקר ב'חתונת' שני גברים", הוא כתב ופירוט מורחב יותר למה ולמי התכוון יגיע בהמשך.

הרב שילת

הרב שילתצילום: יעקב, ויקיפדיה CC BY-SA 3.0

9. בחודש אדר אפף מסתורין את מערכת כ'יפה' שלידיה הגיע גילוי דעת אנונימי של דמות תורנות, עלומה ומוכרת כאחת, ה'אורחותיך למדני', שטען כי הרב אברהם סתיו פירש בצורה לא נכונה תשובה שנתן לו בנוגע להיתר צפיה בסרטים. ומה לרב סתיו היה לומר בנושא? כנסו וגלו.

הרב אברהם סתיו

הרב אברהם סתיוצילום: באדיבות המצולם

8. יממה לאחר צום תשעה באב שנדחה, מקרה נדיר שלא התרחש עשרות שנים אירע ברחבת הכותל המערבי - אבן נפלה מהקיר היישר לרחבת 'עזרת ישראל' שבה מתקיימות תפילות הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. בנס לא היו נפגעים בנפש.

נשות הכותל

נשות הכותל צילום: פלאש 90

7. בחודש כסלו קיבלו כלי התקשורת בשורה מרה: חני וינרוט נפטרה. האשה הצעירה שחלתה בסרטן לפני קרוב לעשור ובכל זאת נלחמה וסחפה אחריה המונים ברחבי הארץ, במסגרת הרצאות שהעבירה וספרים שכתבה, השיבה את נשמתה לבורא והמשיכה לעורר השראה גם אחרי מותה.

חני וינרוט ז"ל

חני וינרוט ז"ל צילום: צילום מסך יוטיוב

6. כמעט לפני שנה, בתקופה שאחרי חגי תשרי, התראיין שלמה פוזנר ל'כיפה' והסביר מדוע קעקע דף גמרא על ידו וכיצד יתכן שהוא אינו שומר מצוות ובכל זאת מגדיר את עצמו "חרדי".

הקעקוע על ידו של שלמה

הקעקוע על ידו של שלמהצילום: צילום מסך פייסבוק

5. בטבת נודע כי הרצאה של רבה הראשי לשעבר של בריטניה, לורד הרב יונתן זקס, נבחרה לאחת מעשר הרצאות הטד הטובות ביותר. גולשי כיפה אהבו את הידיעה ורצו לצפות בדברי הרב.

הרב יונתן זקס

הרב יונתן זקסצילום: צילום מסך

4.בחודש תשרי, בין יום כיפור לחג סוכות, סיפרה ד"ר שולמית קיציס ל'כיפה' על הספר שכתבה בנושא יחסי ילדי הרבנים עם הוריהם. שלל הסיפורים והעדויות על מורכבות וייחודיות היחסים שבין רבנים לבניהם (ונשותיהם) הצליחו לעורר עניין רב בקרב הקוראים שניסו לגלות באמצעות הראיון יותר על ילדי הרבנים.

ספרה של ד"ר קיציס

ספרה של ד"ר קיציסצילום: צילום מסך

3. החגים נגמרו ובנות השירות הלאומי חזרו למקומות שבהם שירתו. כדי לעזור להן להעביר את השנה בצורה נעימה ויעילה, פרסמנו את חמשת האפליקציות שכל בת שירות חייבת להתקין בטלפון הנייד שלה. לפי כמות הקוראים נראה שלא רק הבנות עיינו בכתבה.

טענות להכשרה דלה וחוסר ליווי. תמונת ארכיון

טענות להכשרה דלה וחוסר ליווי. תמונת ארכיוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

2. פוליטיקה, רבנים, צבא וויכוחים מעניינים תמיד את כולם, אבל השנה צדה את עיני הגולשים גם ידיעה פורצת דרך דווקא בעולם הכשרות. ממכתב שפורסם על ידי הרב אליקים לבנון, אשר הגיע לידי 'כיפה', הוא התיר ליוצאי עדות אשכנז לאכול בפסח האחרון פרכיות אורז מבלי לחשוש לקטניות. 

פרכיות אורז כשרות לפסח?

פרכיות אורז כשרות לפסח?צילום: shuterstock

1. ועכשיו להסבר על מה הגיב הרב שילת בתחילת דירוג הרשימה שלפניכם. שבועיים לפני אותו מכתב, פורסם לראשונה ב'כיפה' כי הרב בני לאו נכח בחתונת שני גברים. בראיון שהעניק לאתר, בעקבות החשיפה, הוא ניסה להסביר מדוע בחר לעשות זאת ועורר עליו לא מעט תגובות מצד טוקבקיסטים ורבנים.

הרב לאו מברכך את בני הזוג

הרב לאו מברכך את בני הזוגצילום: ללא קרדיט