עברו את הגבול? ארץ נהדרת השתמשה בתפילין כקוקיות

במערכון שבו גילם ערן זרחוביץ' את נפתלי בנט מתחפש לנטע ברזילי, נראה השחקן כשהוא עוטה לראשו זוג תפילין שדימו את התסרוקת של הזמרת כפי שהופיעה באירוויזיון. "בושה...הדתה זו כנראה הבעיה האחרונה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/05/18 21:45 ב בסיון התשעח

עברו את הגבול? ארץ נהדרת השתמשה בתפילין כקוקיות
שימוש בזוי בתפילין?, צילום: צילום מסך

הסערה הבאה? בתכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", ששודרה הערב (רביעי), הופיע השחקן ערן זרחוביץ' כשהוא מחקה את שר החינוך נפתלי בנט ועל ראשו צמד תפילין בצורת התסרוקת של הזמרת נטע ברזילי.

"תפילין כאביזר אופנתי נלעג", צייץ אחד הגולשים בטוויטר, "אם פרודיה כזו הייתה מתרחשת באירופה, היינו צועקים אנטישמיות!!".

גולש אחר צייץ כי "אם היו מעיזים לבזות ככה משהו מהאיסלאם המדינה הייתה בוערת. אבל לבזות יהדות? חופשי. הדתה זו כנראה הבעיה האחרונה שלנו". עיתונאי 'וואלה' ,יקי אדמקר כתב: "תקראו לי סחי אבל בעיניי זו בושה".

פרשן ערוץ 20 שמעון ריקלין הוסיף בציוץ משלו כי "ביזוי התפילין בארץ נהדרת: אנשים שאין להם כבוד מינימלי למסורת שלהם ולדת של העם שלהם,הם אנשים שלא יכבדו כלום. חוץ מערבים כמובן. פחחחחח".

יש לציין כי מצפיה בסרטון עולה כי ככל הנראה מדובר בבתי התפילין שמהווים כיסוי והגנה לתפילין ולא בתשמיש הקדושה עצמו.

יש לציין כי אין זו הפעם הראשונה שהתכנית הוותיקה שמשודרת בקשת מעוררת סערה על רקע היחס שהיא מפגינה כלפי היהדות ודמויות המייצגים אותה. בשנת 2008 שודר מערכון שבו הוצג הרב עובדיה יוסף המנוח בצורה שלטענת תומכיו הייתה נלעגת, זאת לאחר שדמותו השתתפה במערכון לצד אורנה בנאי ששיחקה את הזמרת דנה אינטרנשיונל.

שלוש שנים מאוחר יותר, במערכון אחר, הציגו אנשי התכנית את הרב יוסף כמי שחזר בשאלה, מה שעורר זעם רב בציבור החרדי. בשנת 2014 פתחו אנשי ארץ נהדרת חזית מול הרבנות הראשית כשצילמו מערכון בבית כנסת בזמן שארון הקודש היה פתוח וספרי התורה היו חשופים, מהרבנות הראשית לישראל נמסר אז כי הם "מגנים בתוקף את השימוש בספרי תורה ובבית כנסת לצורכי בידור בתוכנית סאטירה".