צפו ברגע הנדיר: אבן נפלה מהכותל המערבי

לאחר עשרות שנים שמיליוני אנשים פקדו את המקום, נפלה היום (שני) אבן מאבני הכותל. המקרה אירע ברחבת "עזרת ישראל", הממוקמת בקשת רובינסון ומשמשת את הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים. לא היו נפגעים

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/07/18 09:48 יא באב התשעח

צפו ברגע הנדיר: אבן נפלה מהכותל המערבי
תמונת ארכיון. הכותל המערבי, צילום: דוברות השר אריאל

לראשונה מזה עשרות שנים נפלה הבוקר (שני) אבן מהכותל המערבי, הישר לאחת מרחבות התפילה. לא היו נפגעים מאחר ובמקום לא נכחו עת הנפילה מתפללים.

האבן נפלה על רחבת "עזרת ישראל", אותה רחבה מדוברת שבה מתפללים הזרמים הרפורמים והקונסרבטיביים, אשר עלתה לכותרות בשבועות האחרונים על רקע הכוונה לשפצה.

בקרן למורשת הכותל ציינו אבני הקיר נבדקים פעמיים בשנה כדי למנוע מקרים מסוג זה. רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ, התייחס לאירוע וטען כי מדובר במקרה "חריג ונדיר ביותר שלא אירע מזה עשרות בשנים אשר פשרו נפלא מבינתי. העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות אשר נפש האדם קטנה מלהכילן ומחייבת חשבון נפש".

עוד אמר הרב כי הוא "מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד. הגורמים המקצועיים, רשות העתיקות, משטרה ועיריית ירושלים, יחקרו את האירוע".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן