בעקבות פרסומת עם הורים חד-מיניים: קריאה לחרם צרכני על חברת Oral-B

פרסומת של החברה להיגיינת הפה Oral-B מציגה משפחה של שני אבות שמגדלים את בתם ומקפידים איתה על צחצוח השניים. יאיר, אב ל-3 בנות, שנתקל בסרטון ביטויוב ביחד עם בתו קורא לחרם צרכני על החברה

חדשות כיפה גלעד כהן 17/08/18 08:12 ו באלול התשעח

בעקבות פרסומת עם הורים חד-מיניים: קריאה לחרם צרכני על חברת Oral-B
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

חרם צרכני חדש? בעקבות צפייה בפרסומת שלא על דעת עצמו, קורא אב ל-3 בנות לחרם צרכני על חברת היגיינת השניים Oral-B. "ההורים בפרסומת מהווים דוגמה לקשר מקולקל. אל תחנכו את ילדי לערכים שלא קשורים לערך החשוב של שמירת בריאות השיניים."

הסיפור החל בשבוע שעבר כאשר יאיר, אבל ל-3 בנות ישב לראות סרטונים ביוטיוב עם אחת מבנותיו. לפני אחד הסרטונים התנגנה פרסומת של חברת Oral-B ובה מוצגים זוג גברים, הורים שמגדלים את בתם המשותפת ומספרים על ההקפדה על צחצוח השניים. יאיר הופתע מהסרטון והחליט בתגובה לשלוח מכתב לחברה.

בפתח מכתבו הוא מתאר את פרטי המקרה, "ביתי בת ה-5 בקשה ממני שאשים לה שיר שהיא אוהבת ביוטיוב, לפני ניגון השיר קפצה פרסומת של חברתכם".

בהמשך קובל יאיר על השימוש בזוג הגברים והחדרתם לביתו, דבר המנוגד לחינוכו ולערכיו "מטרת הפרסומת הייתה לעודד שימוש במשחת שינים של חברתכם, בתפקיד ההורים בפרסומת היו זוג גברים עם ילדתם הקטנה. מבחינתי הזוג הנ"ל הוא כלל לא דוגמה למשפחה ולהפך, הוא מהווה דוגמה לקשר מקולקל. בלי להיכנס כאן לדיון האם אתם מסכימים או לא, כאב לא אסכים לכך שמחנכים את משפחתי לערכים שאיני מאמין בהם בסוגיה שיש בה מחלוקת עמוקה בחברה הישראלית".

בהמשך הוא דורש מהחברה להפסיק לכפות על ציבורים שלמים ערכים בניגוד לדעתם "אני לא מנסה לכפות את דעתי על אף אחד אך כנ"ל אני דורש מכם בתור חברה - אל תכפו. ידוע במחקרים שהערכים החבויים לפעמים נכנסים יותר חזק מהערכים הנגלים! בתור לקוח שלכם אני דורש שלא תחנכו את ילדי לערכים שלא קשורים לערך החשוב של שמירת בריאות השיניים".

מחברת Oral-B טרם נמסרה תגובה