ליברמן: "מוכנים לשלם את המחיר על הכרזת טראמפ"

בסיור בעוטף עזה הבהיר שר הביטחון: "לא נסבול את 'טפטוף' הרקטות. הקביעה של ארה"ב בעניין ירושלים שמה סוף פסוק לוויכוח מר שניהלנו במשך שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/17 10:57 א בטבת התשעח

ליברמן: "מוכנים לשלם את המחיר על הכרזת טראמפ"
אביגדור ליברמן, צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש היום (ג') עם ראשי רשויות בעוטף עזה, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני באזור בתקופה האחרונה. "היה לנו ברור שיהיה מחיר להכרזת טראמפ, ואנחנו מוכנים לשלם אותו", אמר ליברמן כשהתייחס לירי הרקטות.

לדבריו, "לא נסבול שום 'טפטוף'. בשנה וחצי האחרונה צה"ל פעל בעצמה ובנחישות, בדרום וגם בצפון, כמו שלא היה אף פעם. המכות שספג חמאס הן מסר ברור וחשוב לכולם. מדינת ישראל מוכנה וערוכה כמו שלא הייתה מעולם. גם חמאס הבין והפנים זאת".

ליברמן התייחס להכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ואמר: "אנחנו יודעים מה, איך ובעיקר מתי לעשות. מה שחשוב הוא לחזק את נושא ירושלים, והקביעה של ארה"ב שמה סוף פסוק לוויכוח מר שניהלנו במשך שנים. הבהרנו שירושלים, בירת ישראל, לא נתונה למשא ומתן או מיקוח. החלטת נשיא ארה"ב היא היסטורית וחייבים למסמר את הנושא הזה בפנים ובחוץ. 

שר הביטחון סיכם את המפגש עם התושבים, ואמר: "שמחתי לראות פה אנשים רגועים. ראיתי הרבה פאניקה והיסטריה, בעיקר בכנסת, באופוזיציה ובתקשורת. ראיתי פה ביטחון וגיבוי וזה הדבר החשוב".

ליברמן התייחס גם לפסיקת בג"ץ שקבעה כי למדינה אין סמכות להחזיק גופות מחבלים לצורכי מיקוח, ואמר: "לא תהיה שום החזרת גופות מחבלים. פסק הדין הוא שערורייה שלא ראיתי כמותה. יש כאן חגיגה של שופט שכנראה החליט לחגוג לקראת הפרישה. זה דבר בלתי נסבל".