לא מונה למפכ"ל וישוריין בליכוד?

השר גלעד ארדן פנה לראש הממשלה וביקש ממנו לשריין ברשימת המפלגה לכנסת את גל הירש, שמועמדותו לתפקיד המפכ"ל נפסלה בשנת 2015, "קצין אמיץ, ערכי וראוי שכל חייו פעל למען בטחון ישראל ולצערי נעשה לו עוול"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/12/18 21:40 יח בטבת התשעט

לא מונה למפכ"ל וישוריין בליכוד?
ישוריין בליכוד? גל הירש, צילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לשריין ברשימת המפלגה את תא"ל במיל' ומי שמועמדותו לתפקיד המפכ"ל נפסלה בעבר, גל הירש.

"‏פניתי הערב לראש הממשלה וביקשתי ממנו לשריין את גל הירש ברשימת הליכוד לכנסת הבאה,, צייץ ארדן בטוויטר.

לדבריו, "גל הוא קצין אמיץ, ערכי וראוי שכל חייו פעל למען בטחון ישראל ולצערי נעשה לו עוול שמנע את מינויו למפכ"ל. אני בטוח שיכולותיו וערכיו יחזקו את רשימת הליכוד ואת אמון הציבור בכנסת".

כותב מתכבים. השר ארדן

לא הצליח למנות את הירש למפכ"ל וינסה לקדמו כח"כ. השר ארדןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

הירש (54) שירת כלוחם וקצין בחטיבת הצנחנים וביחידת שלדג שם שימש כסגנו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ובהמשף אף פיקד על היחידה. הירש שימש גם כמח"ט בנימין, מפקד בה"ד 1 ומפקד עוצבת הגליל במהלך מלחמת לבנון השנייה.

בעקבות פרסום ממצאי ועדת אלמוג, בראשות האלוף במילואים דורון אלמוג שהמליצה להדיחו על רקע חלקו בחטיפת החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר, החליט הקצין הבכיר לשעבר לפרוש מצה"ל. עם זאת, בשנים האחרונות גברו הפרסומים המחמיאים אודות חלקו בקרבות השונים במהלך המלחמה.

באוגוסט 2015 הודיע השר ארדן על המלצתו למנות את הירש לתפקיד מפכ"ל המשטרה, אך בהמשך לאור התנגדות רבה מצד בכירים במשטרה והורים שכולים, וכן חשד לפלילים בהתנהלותו העסקית, החליט השר למשוך את המלצתו ולמנות את רוני אלשיך. בנובמבר 2018, העיד תנ"צ גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין של משטרת ישראל, בפני ועדת הפנים של הכנסת כי "גל הירש הוא קורבן לסיכול ממוקד".