כוחות הביטחון מפנים מבנה בנתיב האבות

מבנה המשמש כנגרייה יהיה הראשון שיפונה וייהרס. מאות הגיעו במהלך הימים האחרונים והלילה במטרה להתנגד לפינוי שמבוצע על ידי כוחות מג"ב. ראש מועצת גוש עציון: "רגע מחפיר. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/17 08:40 יא בכסלו התשעח

כוחות הביטחון מפנים מבנה בנתיב האבות
כוחות הביטחון ליד המבנה. נתיב האבות, צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

כוחות הביטחון החלו הבוקר (רביעי) לפנות את אחד המבנים מבין ה-17 שבג"ץ הורה על הריסתם. מאות אנשים הגיעו לתמוך בתושבי השכונה שבגוש עציון במטרה להתנגד לפינוי.

יש לציין כי מדובר במבנה המשמש כנגרייה ולא למגורים. מבני המגורים צפויים להתפנות רק בחודש מארס 2018 בכפוף לפסיקת בית המשפט. כמו כן בשכונה שביישוב אלעזר ציינו כי אין כוונה להתנגדות אלימה אך היא צפויה להיות אקטיבית.

נערכים לפינוי. נתיב האבות

נערכים לפינוי. נתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

כוחות של מג"ב כבר פרוסים מסביב לשכונה ולמבנה והפינוי עצמו החל לפני זמן קצר. ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן התייחס לתחילת הפינוי ואמר כי זה "עצוב מאוד שהגענו לרגע המחפיר הזה של אובדן שליטה ושלטון. אומרים לנו שזה הוא שלטון החוק ואנו אומרים שזהו אובדן השלטון והרס החוק. לא רק מבנה תמים ייהרס הבוקר בנתיב האבות, גם חוק העם הריבון בארצו ייפגע תחת די ניין ההרס".

לדבריו, "לפני 70 שנה בדיוק הכירו אומות העולם בזכותנו להקים מדינת ישראל ובו ביום גוש עציון נכנס לקרב האחרון שלו - הקרב על ירושלים. הגיעה תורה של ממשלת ישראל להכיר בעובדת שלטון ישראל בכל חבלי הארץ ואין מתאים מגוש עציון שהולך בנתיב אבותיו להתחיל את הצד ההסטורי הזה של החלת הריבונות".

המבנה הראשון בדרך לפינוי. נתיב האבות

המבנה הראשון בדרך לפינוי. נתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

בתוך כך אתמול פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מתכוון להציע מתווה שיסדיר 6 בתים מבין ה-15 שמיועדים לפינוי. מדובר במבנים שמרביתם נבנו על אדמות מדינה ורק כחצי מטר מהם שוכנים על אדמות שאינן מוכרזות.

במטה המאבק למען השכונה התייחסו להצעת היועמ"ש וטענו כי "החלטתו זו היא טיפה בים וכי משימת הממשלה היא לקדם את הדיונים בעררים ולהסדיר את שכונת נתיב האבות כולה".

כוחות מג"ב בנתיב האבות

כוחות מג"ב בנתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

המתנגדים לפינוי סביב המבנה המיועד להריסה

המתנגדים לפינוי סביב המבנה המיועד להריסהצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות