המתווה של מנדלבליט למניעת הריסת בתים בנתיב האבות

היועץ המשפטי לממשלה הציע להסדיר את 6 הבתים שרק חצי מטר מהם נבנו על אדמות פרטיות וכל השאר על אדמות מדינה. שאר 9 הבתים עדיין מיועדים לפינוי והרס. מטה המאבק: "מברכים על ההחלטה, אך היא טיפה בים. על הממשלה להסדיר את שכונת נתיב האבות כולה".

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/17 16:58 י בכסלו התשעח

המתווה של מנדלבליט למניעת הריסת בתים בנתיב האבות
היועמ"ש מנדלבליט, היום, צילום: רועי עלימה, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הציע מתווה שצפוי להקטין משמעותית את כמות הבתים שהמדינה תהרוס בנתיב האבות שבגוש עציון. כך פורסם היום (שלישי) לראשונה בגלי צה"ל.

לפי הצעתו של מנדלבליט יוענקו היתרי בנייה זמניים לשישה בתים בשכונה שביישוב אלעזר, שחלקם הגדול נבנה על אדמות מדינה ומקצתם (כחצי מטר) על אדמות לא מוכרזות עם חשש שהן אדמות פרטיות.

יש לציין כי מלבד חלקי אותם בתים שנבנו על אדמות פרטיות וינוסרו, שאר הששת הבתים יעמדו על תילם. בכך מתכוון היועמ"ש לצמצם את היקף הבתים שמיועדים לפינוי והריסה ותושביו יוכלו להמשיך ולהתגורר בהם. לצד זה חשוב להדגיש כי ההחלטה לא נוגעת לשאר תשעת הבתים ושני מבנים נוספים שאמורים להיהרס במארס 2018.

נתיב האבות

נתיב האבותצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

בנתיב האבות קיבלו ברגשות מעורבים את דברים וממטה המאבק של השכונה נמסר כי הם "מברכים על החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, להשאיר שישה בתים ובכך למנוע הריסה חלקית".

עם זאת הם ציינו כי "החלטתו זו היא טיפה בים וכי משימת הממשלה היא לקדם את הדיונים בעררים ולהסדיר את שכונת נתיב האבות כולה". לדבריהם, "לו היו מקודמים העררים וע"פ תקדים פס"ד חרשה לא היה צורך בהרס הבתים ולא בניסור הבתים, וגם איום עתידי היה מוסר!".

לסיום הם אמרו כי "על ממשלת ישראל והעומד בראשה בנימין נתניהו לקדם את הדיונים בעררים ולסיים את הליך ההכרזה בנתיב האבות. אנו קוראים לכולם להגיע למבנה הראשון הצפוי לההרס בימים הקרובים ולהתבצר יחד איתנו ולמנוע את ההרס".