הסקר קובע: כמעט חצי מהנערים נחשפים לתכנים פוגעניים - וכמה בציבור הדתי?

סקר חדש של המשרד לביטחון לאומי בודק את מאפייני הגלישה של הנוער הישראלי. מהנתונים עולה כי יותר מ-40% מבני הנוער המשחקים במשחקי רשת נחשפו לתכנים בלתי הולמים ובעיקר לאלימות, ביוש (שיימינג) תוכן מיני והצעות מגונות | הנתונים גבוהים במגזר הערבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 18:53 כח באב התשפג

הסקר קובע: כמעט חצי מהנערים נחשפים לתכנים פוגעניים - וכמה בציבור הדתי?
ילדים משחקים במחשב, למצולמים אין קשר לידיעה, צילום: Gili Yaari /FLASH90

כ-25% מבני הנוער הדתיים שמשחקים במשחקי רשת נכנסים לצ'אטים עם אנשים שהם אינם מכירים, כך עולה מסקר שעורך המשרד לביטחון לאומי בו הוא בוחן את מאפייני הגלישה של בני נוער בישראל. לפי הסקר, יותר מ-40% מבני הנוער המשחקים במשחקי רשת נחשפו לתכנים בלתי הולמים ובעיקר לאלימות, ביוש (שיימינג) תוכן מיני והצעות מגונות.

בסופי שבוע שעות השימוש עולות

עוד עולה מהנתונים, כי כ-66% מתוכם דיווחו לגורם כלשהו על הפגיעה. בסופי שבוע ובחגים שעות השימוש עולות: כ-66% מבני הנוער משחקים למעלה משעתיים בממוצע. למעלה מ-50% מהשחקנים עברו במהלך המשחק לחדר פרטי עם שחקן שאינם מכירים, ו-18% מהשחקנים עברו לשיחה בצ'אט פרטי עם אדם שאינם מכירים.

מתוך הסקר עולה עוד כי: 70% מבני הנוער בישראל משחקים במשחקי רשת,·84% בקרב בנים לעומת 57% בקרב בנות.·בחברה הערבית נרשמו אחוזים גבוהים יותר - 82% לעומת 66% בחברה היהודית. 86% מהמשחקים במשחקי רשת משתמשים בשירותי שיחה (צ'ט ושיחות קוליות), בעיקר באפליקציית "דיסקורד" ובשירותי המשחק עצמם.

תמונת מצב עגומה

בני הנוער, מעל חצי משוחחים עם זרים צילום: shutterstock

הסקר לא כלל את האוכלוסיה החרדית

הסקר נערך באמצעות המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105 ולשכת המדען הראשי, והוא בוצע בקרב בני נוער בישראל כאשר הנושא היה: "סיכונים בעולם הגיימינג". הסקר בוצע ברבעון הרביעי של שנת 2022 על-ידי חברת מדגם עבור המשרד לביטחון לאומי. הסקר נערך בקרב 435 מרואיינים בגילי 18-12, מתוך מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל, ללא אוכלוסייה חרדית.