חוק שוברים שתיקה עבר בקריאה ראשונה

היוזמה, של שר החינוך ויו"ר סיעתו, תאסור על ארגוני שמאל קיצוני להרצות בפני תלמידים. בנט: "שוברים שתיקה חצו מזמן את גבול". מועלם: "הארגון מפיץ שקרים על צה"ל". ח"כ סבטלובה: "בימין לא שומרים על חיילי צה"ל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/02/18 07:06 יב באדר התשעח

חוק שוברים שתיקה עבר בקריאה ראשונה
ימנעו משוברים שתיקה להיכנס לבתי הספר?, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק "שוברים שתיקה", שצפוי לאסור על ארגוני שמאל קיצוני להיכנס למוסדות החינוך, עבר אמש (שני) בקריאה ראשונה.

לפי החוק שאותו יזמו השר נפתלי בנט ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם, לשר החינוך תהיה הסמכות לאסור על ארגונים הפועלים נגד צה"ל להיכנס לבתי הספר.

הרקע ליוזמה הגיע עקב פעילות ארגון "שוברים שתיקה" בבתי הספר השונים ברחבי הארץ. "שוברים שתיקה חצו מזמן את גבול השיח הלגיטימי כשבחרו בדרך של הכפשה ושקרים כנגד חיילי צה"ל מעל הבמה הבינלאומית", אמר בנט וציין כי "השגיאה של הארגון היא היציאה לחו"ל כדי לבקר משם את מדינת ישראל וצה"ל.

 "רוצים לפעול? תפעלו בתוך הבית. כל עוד הם פועלים בחו"ל כנגד ישראל וצה"ל, אני לא אאפשר את פעילותם במערכת החינוך. מערכת החינוך אמונה על עיצוב דור העתיד, ואין כל סיבה שקולות מעין אלו יחלחלו אל תלמידי ישראל".

ח"כ מועלם רפאלי הוסיפה כי "שוברים שתיקה מפיץ שקרים על צה"ל, חייליו ומפקדיו ברחבי העולם. ארגון זה שלא באמת מנסה להתיימר כמתקן עוולות , חותר תחת המדינה ותחת מטרותיה של מערכת החינוך בישראל, אסור שיכנס לכותלי בתי הספר. מערכת החינוך שואפת לא רק להישגים לימודיים  וציונים של תלמידיה אלא גם בחינוך לערכים , בעידוד לשירות צבאי ולאומי משמעותי, בתרומה למדינת ישראל ושמירה על כבודו ומעמדו של צה"ל ארגון שוברים שתיקה פשוט עושה ההפך".

מנגד מי שהתנגדה לחוק, ח”כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני אמרה כי"החוק הזה מבקש להסתיר מתלמידי ישראל את מה שמתרחש בשמם בשטחים ואת המחירים של השליטה על עם אחר, ובעיקר לספר להם את השקר כי המצב הזה נורמלי וגזירת גורל". 

לדבריה, "לא רק שבימין לא שומרים על חיילי צה"ל כפי שהם טוענים, הם אלו שמסכנים את חייהם. הם מבקשים להוציא מבתי הספר ארגונים שמספרים על המציאות בשטחים, אך בארגונים ואנשי ימין קיצוני שתוקפים חיילים הם לא נוגעים. אנחנו מסרבים לשתף פעולה עם השקר הזה, החוק לא יהפוך שקר לאמת, וגם לא ישנה את המציאות גם אם יצליח להסתיר אותה". 

סבטלובה הוסיפה כי "שליטה על עם אחר והעדר פתרון המדיני אינם גזירת גורל. הממשלה היתה רוצה שנאמין בכך ונשתף פעולה עם שקר ניהול הסכסוך. בכך היא מפקירה את צביונה היהודי והדמוקרטי של המדינה. אנחנו נאבק על כך, ולא נניח להם להמשיך בשקר הזה".