הפולנים לא עוצרים: הגבלות בשחיטה ואיסור ייבוא בשר כשר

אחרי שחוק השואה עבר את כל הליך החקיקה בפרלמנט הפולני סימנו את המטרה הבאה: השחיטה הכשרה. באיגוד הארגונים היהודים באירופה חוששים כי הצעת החוק החדשה תפגע בקהילות השונות, "המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 10:03 כז בשבט התשעח

הפולנים לא עוצרים: הגבלות בשחיטה ואיסור ייבוא בשר כשר
הפרלמנט הפולני, צילום: Fotokon / Shutterstock.com

חוק השואה היה רק ההתחלה? בפולין מתכננים להגיש הצעת חוק חדשה שתטיל הגבלות על השחיטה היהודית, תוך הטלת עונש מאסר בן 4 שנים על מי שפר אותן.

בשבוע הקרוב תעלה ההצעה שתעסוק בזכויות בעלי חיים ובין היתר תציע שורת הגבלות בנשא השחיטה הכשרה לפי המסורת היהודית וכן איסור על ייבוא בשר כשר למדינה.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, קרא לממשלת ישראל להצטרף למאבק שהם מתכוונים לנהל בנושא. לדבריו, "איסור על שחיטה כשרה עומד בניגוד מוחלט לעקרון חופש הדת – עקרון יסוד במדינות האיחוד האירופי. המצב בפולין הזוי ואינו מתקבל על הדעת".

בהמשך הוא קרא "לממשלה בפולין לא לחוקק את החוק המביש הזה ולקחת בחשבון שהאמון של העם היהודי בהנהגה הפולנית הולך ומתדרדר. אני לא רוצה לדמיין מה יהיה השלב הבא לאחר חקיקת חוק השואה, והטלת מגבלות על שחיטה כשרה במדינה".

למעשה, אין זה הניסיון הראשון של הממשל הפולני להתערב בענייני השחיטה. בשנת 2015 החליט הפרלמנט המקומי על איסור גורף של השחיטה הכשרה, אך מאוחר יותר ההחלטה בוטלה על ידי בית המשפט שקיבל את עתירת איגוד הארגונים היהודיים באירופה בטענה שהאיסור נוגד את עקרון חופש הדת.