הסלבים מצטרפים לעצומה נגד הרבנים

גלית גוטמן, צביקה פיק וזיו שילוני הצטרפו לקריאת פורום הלוחמות, שדרש ממקבלי ההחלטות לפטר את הרבנים שהתבטאו נגד שילוב נשים בצבא, יוזמת המחאה: "מדובר בקומץ רבנים שאינו מייצג את הכלל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/03/18 16:39 ב בניסן התשעח

הסלבים מצטרפים לעצומה נגד הרבנים
מצטרף למחאת הלוחמות נגד הרבנים. שילוני, צילום: פורום הלוחמות

פורום הלוחמות שתקף בשבוע שעבר את רבני עלי והרבצ"ר על התנגדותם לשילוב לוחמות בצה"ל, וקרא למקבלי ההחלטות לפטרם, צירף היום (ראשון) שורת אנשי תקשורת וידוענים נוספים שיצאו בקריאה : "גם אני לוחמת"

"אנחנו מצטרפים לעצומה זו בקריאה לשר הביטחון, שר החינוך והרמטכ"ל לדרוש מהרבנים המצוטטים לחזור בם מדבריהם ולהתנצל, ולא- להעבירם מתפקידם לאלתר", כך נכתב בעצומה שיצאה לדרכה לפני מספר ימים.

אלון גל

אלון גלצילום: פורום הלוחמות

שירון כידן

שירון כידןצילום: פורום הלוחמות

בהשקת המחאה כיכב סרטון שעורר ביקורת ואף הוביל לשפיטתה של אחת המצולמות, שעשתה זאת במדים בזמן שירות מילואים, על ידי צה"ל שטען כי היא עשתה זאת בניגוד לנהלים

ליוזמת הלוחמות בהווה ובעבר, שנהגתה על ידי תנועת "שווים-שונים" הצטרפו שורת מפורסמים, כמו הזמר צביקה פיק, איש היח"צ רני רהב, אנשי התקשורת שרון כידן, מעין אדם וגלית גוטמן, פצוע צה"ל סרן במיל' זיו שילוני ועוד. כולם הביעו הזדהות עם המסר כי "חופש הדיבור אינו מצדיק חופש שיסוי! נשים מפסיקות לשתוק".

עד כה חתמו על העצומה אלפי גברים ונשים כשמטרת הפורום היא לשלוח את העצומה לאביגדור ליברמן, נפתלי בנט וגדי איזנקוט בתקווה שיפעלו נגד אותם רבנים שהתבטאו נגד שילוב נשים בצה"ל בכלל וכלוחמות בפרט.

יוזמת המחאה. הילה שי ואזן

יוזמת המחאה. הילה שי ואזןצילום: באדיבות המצולמת

יו"ר התנועה ומייסדת פורום הלוחמות, הילה שי ואזן, אמרה כי "משמח לראות את התגייסותם של תושבי המדינה למען לוחמות צה"ל בעבר ובהווה תוך אמירה ברורה: די להשתלחות בנשים, חיילות ולוחמות צה"ל".

לדבריה, "מדובר בקומץ רבנים שאינו מייצג את הכלל אך אם לא נאמר בצורה ברורה כי לאמירות כאלו אין מקום בשיח במדינת ישראל, דברים הזויים אלו ימשיכו להישמע. נשים, גברים, דתיים וחילונים, כאלו ששירתו בצה"ל או בשירות לאומי ואזרחי- כולנו צריכים להיאבק על כך שכל אישה תוכל לשרת בכל מקום שתרצה ותתאים לו".

עוד היא אמרה כי "השיקול המגדרי אינו צריך להיות זה הקובע את סוג השירות אם כי צרכי הצבא בלבד. אנחנו קוראים לכל תושבי ישראל להצטרף למאבק, להצטלם ולהעלות את תמונתם עם השלט 'גם אני לוחמת' לרשתות החברתיות,  ולחתום על העצומה".

רני רהב

רני רהבצילום: פורום הלוחמות

מצטרפת למחאה נגד הרבנים. גוטמן

מצטרפת למחאה נגד הרבנים. גוטמןצילום: פורום הלוחמות 

צביקה פיק

צביקה פיקצילום: פורום הלוחמות

הלוחמת לשעבר שהצטרפה למחאה. מעין אדם

הלוחמת לשעבר שהצטרפה למחאה. מעין אדםצילום: פורום הלוחמות