לוחמות נגד רבני עלי והרבצ"ר: "שיתנצלו או שיפוטרו"

בסרטון שהופץ ברשת דורשות כ-200 לוחמות בצה"ל מהעבר ומההווה, "לשלוח הביתה את מי שמשתלח בנשים" וקוראות לציבור לחתום על עצומתן. צפו בסרטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/18 23:26 כג באדר התשעח

לוחמות נגד רבני עלי והרבצ"ר: "שיתנצלו או שיפוטרו"
דרישה שיפוטר. הרב קרים, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

פורום הלוחמות המאגד למעלה מ-200 נשים ששירתו בעבר ומשרתות כיום ביחידות לוחמות בצה"ל, פתח עצומה הקוראת לפטר את הרבנים המסיתים לטענתן נגד נשים, אלא אם אלה יתנצלו מיידית על דבריהם. 

בפתח הסרטון, שאותו הציגו מספר נשים וביניהן לוחמת במדים, נכתב: "זה מה שהם חושבים עלינו". ובהמשך ציטטו הלוחמות את דבריהם של רבני המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין, הרב יוסף קלנר, הרב אליעזר קשתיאל והרב הצבאי הראשי תא"ל הרב אייל קרים.

את הרב קלנר הן ציטטו מתוך ההקלטה המפורסמת שלו כשאמר כי "נשים רוחניות זה קשקוש" ו-"נשים בימיניו הן כלום". את הרב לוינשטיין הן תקפו על האמירה: "שאלה אותי פעם אישה, אמרה לי, גם היהדות מגבילה. מה מגבילה? אמרתי לה, את רוצה להיות אסטרונאוטית? היא אמרה לי כן. אמרתי לה, אחרי שתתחתני"

לרב קשתיאל הן ייחסו את האמירה: "תבוא לשיעור נשים, תגיד שלוש ארבע שיטות ראשונים ואת הוויכוח ביניהם, יזרקו עליך עגבניות...או נרדמות או הולכות". ואת הרב קרים הן ציטטו מתוך שיחה שקיים עם תלמידים, "מי שמתגייס לקרבי "ישרת לכל היותר ליד פקידה פלוגתית", ו- "יש בנות שמוכנות למסור את הנפש בגבול שממנו לא חדר מחבל כבר 2,000 שנה".

הרב יגאל לוינשטיין

הרב יגאל לוינשטייןצילום: צילום מס

על דברי הרבנים הן תקפו אותם ואמרו כי "חופש הביטוי לומר הבלים לא מצדיק מימון מהכיס שלנו". בעצומה שפורסמה נכתב: "אנו מצטרפים לעצומה הזו בקריאה לרבנים המצוטטים להתנצל מיידית, על השתלחותם המבזה בנשים, חיילות ולוחמות צה"ל. אנו קוראים לממונים על העסקתם להעבירם מתפקידם באופן מיידי. חופש הדיבור אינו מצדיק חופש השיסוי! נשים מפסיקות לשתוק".

יוזמת העצומה ויו"ר תנועת "שווים-שונים", הילה שי-וזאן, אמרה כי "דתיות או חילוניות, מכל עדה, מכל מקום בארץ – צריך להפסיק לתת פתחון פה לאמרות חשוכות שאינן מתאימות למאה ה-21 בשום דיון ואופן. כל רגע שהרבנים הללו ממשיכים לקבל משכורת מהמדינה הם ממשיכים להשפיל אותנו. אנחנו מפסיקות לשתוק, עד שהם ישתקו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן