גם הלכלוך לא עזר: דבר לא הופך את מפת המנדטים

המפלגות הגדולות לא עומדות בפיתוי ועסוקות בללכלך על היריבה הפוליטית, למרות שהן יודעות שזה לא יעזור להן. מי שלא רוצה את נתניהו בבלפור, יבחר בגנץ גם אם הוא ימצא חלילה אשם ברצח ארלוזרוב. ולהפך, מי שרוצה עוד עשור של שלטון נתניהו לא ייתן לשלושה כתבי אישום להפריע לו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/02/20 17:18 כח בשבט התשפ

גם הלכלוך לא עזר: דבר לא הופך את מפת המנדטים
ראשי מפלגת כחול לבן, צילום: ללא

עדיין לא ברור מה האחריות הפלילית, אם בכלל של יו"ר כחול לבן, בני גנץ על ההתנהלות החברה שעמד בראשותה - המימד החמישי, אך כבר עכשיו ניתן לקבוע כי כמו תכנית המאה או הסרת בקשת החסינות של נתניהו - זה לא יגרע מכחול לבן אפילו מנדט אחד. 

לפי שעה ניתן להגיד שהתקשרות החברה עם המשטרה היתה בעייתית מאוד בלשון המעטה. בכירי המשטרה נתנו לחברתו של גנץ 4 מיליון שקלים לטובת מכשיר פיילוט למעקב אחר עבריינים. לא די בכך שהקצאת משאבים לתכנית פיילוט הוא תקדימית ביותר, המשטרה לא פתחה את הנושא למרכז ולא איפשרה לחברות אחרות להתחרות על כך. אין ספק שמדובר כאן בשחיתות שלטונית, אולם טרם ברור עד כמה יו"ר כחול לבן נגוע בה, ואם הוא לא איך ייתכן שעניין כל כך משמעותי נסתר ממנו?

זו לא פרשת השחיתות היחידה בה מעורבים אנשי כחול לבן שעלתה לכותרות בשבועות האחרונים. פרשת הרפז, שהותירה את השר גלנט מחוץ לכס הרמטכ"לות בעקבות מסמך מזויף שיצא מלשכתו של הרמטכ"ל דאז, גבי אשכנזי, חזרה לכותרות. עד לרגע זה יש צו איסור פרסום על השיחות שהתקיימו בין הפצ"ר אביחי מנדלבליט לבין הרמטכ"ל אשכנזי. (כיום הראשון היועמ"ש לממשלה והשני בכיר בכחול לבן). אם לא די בכך יש לאשכנזי גם את הדבשת של 'חברת שמן', שעדיין רובצת על גבו, במסגרתה  פרסם הודעות כוזבות בדבר הימצאותם של סימני נפט בקידוח "ים 3", אף שידע כי הקידוח יבש. 

כחול לבן מתהדרת בניקיון כפיים, אך הליכוד מנסה בכל כוחו ללכלך את אנשיה ונראה שזה לא קשה מידי - הלכלוך נמצא בכל פינה. למרות זאת, כחול לבן מוסיפה להיות המפלגה הגדולה ביותר ומתקבעת על 35 מנדטים ברוב הסקרים

הסיבה לכך היא שהבחירות האלו הן על החלפת השלטון או שימורו. מי שלא רוצה שנתניהו ימשיך להתגורר בבלפור, ייבחר בגנץ גם אם הוא חלילה ימצא אשם ברצח ארלוזרוב. ולהפך, מי שרוצה עוד עשור של שלטון נתניהו לא ייתן לשלושה כתבי אישום להפריע לו. לכן ניסיונות הלכלוך של כל צד את היריב לא משתלמות אלקטורלית. השקעת המאמצים צריכה להיות בעידוד קהל המצביעים הקבוע. שתי המפלגות מבינות את זה ופועלות בנושא, אך הרצון לפגוע ביריב הפוליטי גדול מהכל. 

הליכוד הצליחו בעזרת שר משפטים אוחנה שנכנס לתפקידו לא מזמן, מבקר במדינה החדש מתניהו אנגלמן וממלא מקום פרקליט המדינה הטרי, עו"ד דן אלדד, למצב את סדר היום בימים האחרונים והקריטיים שלפני הבחירות בחקירות ובחשדות כלפי אנשי כחול לבן. הם לא ייפגעו במנדטים שלהם בבחירות השלישיות, אבל יפגעו בתדמית הנקייה של המפלגה לקראת בחירות רביעיות.