חקירת "המימד החמישי" תחל כבר בשבוע הבא

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, החליט לפתוח את פרשת "המימד החמישי" לחקירה פלילית. גנץ: "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק". נתניהו: "לא חקרו את המשמעות הביטחונית של המידע שהמימד החמישי הציבור חייב לדעת את האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/20 22:05 כה בשבט התשפ

חקירת "המימד החמישי" תחל כבר בשבוע הבא
בני גנץ, צילום: פלאש 90

ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, הודיע היום (ה'י) כי החליט לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "הממד החמישי", זאת לאחר שקיבל את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהסמיך אותו לטפל בעניין. "בהמשך למכתבו של היועץ המשפטי לממשלה, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות, להעביר את נושא החשדות בעניין חברת 'המימד החמישי' לחקירה פלילית".

מפקד יחידה להב 433 במשטרה, ניצב יגאן בן שלום, החליט להטיל את חקירת פרשת "המימד החמישי" על היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בן שלום יקבע את הרכב צוות החקירה. החקירה צפויה להתחיל כבר בשבוע הבא, לפני הבחירות לכנסת ה-23 שיתקיימו ב-2 במרץ. החוקרים יזמינו את החומרים שנאספו בפרשה עד כה, וככל הנראה יזמנו אנשים לעדויות. לא ברור אם עדויות אלו יימסרו לפני הבחירות. יו"ר כחול לבן בני גנץ, שעמד בראש החברה, אינו חשוד בפרשה בשלב זה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הסמיך את ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, לגבש את המתווה המתאים להמשך טיפול בנושא פרשת המימד החמישי. עו"ד אלדד למד את החומרים בנושא ושמע את עמדות הגורמים הרלוונטים בפרקליטות ביחס לפרשה. "ככל שבעתיד יתעוררו חשדות שונים מאלו הקיימים היום, אשר מצדיקים את מעורבותו של היועץ המשפטי לממשלה, הדברים יובאו בפניו להנחייתו ולהכרעתו". 

המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, ציין מוקדם יותר היום בחוות דעתו כי יש היבטים פליליים בפרשת "המימד החמישי", שיו"ר כחול לבן בני גנץ, עמד בראשה בעבר. גנץ כרגע אינו נמצא חשוד באירוע, אך בכל זאת בליכוד דרשו  לפתוח בחקירה פלילית של תיק הממד החמישי עוד לפני הבחירות.


להורדת הקובץ   

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב:"יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי. מי שדוחף את זה הוא הליכוד", אמר גנץ בכנס בחירות. ב-17.3 ראש הליכוד נתניהו יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש. אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "50 מיליון שקלים מכספי הציבור, ארבעה מיליון מתוכם לא חזרו לציבור, וגנץ קיבל משכורת עתק. עד היום זה לא נחקר ולא חקרו את המשמעות הביטחונית של המידע שהמימד החמישי הוציאה לחו"ל. הציבור חייב לדעת את האמת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן