יום גוש קטיף – יום של צמיחה מתוך משבר

כ"ב בשבט נקבע כ"יום גוש קטיף" במשרד החינוך, וזו הזדמנות מצוינת לתלמידי ישראל ללמוד פרק בהיסטוריה של מדינת ישראל ולעסוק בקונפליקטים מאתגרים

חדשות כיפה שרה קורליק 17/02/20 16:08 כב בשבט התשפ

יום גוש קטיף – יום של צמיחה מתוך משבר
צמיחה מתוך משבר, צילום: Hadas Parush/Flash90

 

כ"ב בשבט נקבע כיום גוש קטיף וצפון השומרון במערכת החינוך. לשמחתנו אנו רואים שמוסדות החינוך הממלכתי דתי אימצו ברצינות את היום הזה והוא מצוין על ידי מאות בתי ספר יסודיים ותיכונים ברחבי הארץ. 


בעזרת הרצאות, סרטים תערוכות, טקסים ומערכי שיעורים שפותחו על ידי "מרכז קטיף", אלפי תלמידים עוסקים בסיפור ההיסטורי וההתיישבותי של גוש קטיף ובמגוון סוגיות שהתעוררו בחברה הישראלית בעקבות המשבר של העקירה מגוש קטיף.

ביום גוש קטיף, זו הזדמנות מצוינת לתלמידי ישראל ללמוד פרק בהיסטוריה של מדינת ישראל ועם ישראל ולעסוק בקונפליקטים מאתגרים; כיצד קמה ההתיישבות בגוש קטיף, האם נעשתה בתמיכת הממשלה? כיצד התמודדו בגוש קטיף עם האיום הביטחוני והטרור? כיצד ניתן לנהל שיח כאשר יש מחלוקת חריפה בתוך העם ובין העם לממשלה? כיצד שומרים על נאמנות לערכים השונים? כיצד יש מקום לבטא באופן שונה את המאבק האישי והלאומי?


זו הזדמנות לעסוק בערך של צמיחה מתוך משבר, לתת מקום למשבר ולכאב האישי והלאומי ולראות ולהאמין ביכולת לצמוח מחדש למרות הכול. הסיפור של גוש קטיף מוביל גם לעיסוק בקשר ובחיבור לאדמה, עבודת החקלאות, פריצת הדרך החלוצית של חקלאות בחולות שוממים. 

אנו במרכז קטיף המרכז להנצחת מורשת גוש קטיף בניצן, מאמינים שהסיפור של גוש קטיף הוא פרק בסיפור הישראלי והוא ראוי להיכרות וללמידה ועיסוק אצל כל גווני האוכלוסייה במדינת ישראל מכל צדי הקשת הפוליטית.
אנו רואים שלאחר מפגש עם הסיפור האנושי הלב נפתח, אבל המציאות מלמדת שיש כברת דרך ארוכה שהציבור הישראלי יעבור עד שסיפור גוש קטיף ילמד במערכת החינוך הממלכתית.

 

הכותבת היא שרה קורליק, אחראית תחום צפון השומרון במרכז קטיף.