מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השנה זה לא יקרה: ההחלטה הדרמטית של נתניהו ליום העצמאות - מחשש למחאות

ראש הממשלה החליט שלא להשתתף בטקסי יום העצמאות השנה מחשש למחאות. בין הטקסים מהם ייעדר נתניהו: פרס ישראל וחידון התנ"ך. במקביל השרה מירי רגב הוסמכה לערוך שינויים בטקס יום העצמאות

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/04/24 17:06 כב בניסן התשפד

השנה זה לא יקרה: ההחלטה הדרמטית של נתניהו ליום העצמאות - מחשש למחאות
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ברקע המחלוקת הציבורית סביב סוגיית החטופים וההפגנות נגד ראש הממשלה, נתניהו החליט שלא להשתתף השנה באירועי יום העצמאות ובניהם טקס פרס ישראל וחידון התנ"ך וזאת מחשש למחאות מצד משתתפי האירועים, כל לפי פרסום ב-N12.

השינויים של השרה רגב בטקס יום העצמאות השנה

במקביל הממשלה הסמיכה הערב (ג') את השרה מירי רגב לערוך שינויים בטקס יום העצמאות והסירה את ההגבלה על מספר משיאי המשואות במסגרת הטקס שייערך השנה. השרה רגב מתכננת לערוך שינויים רבים בטקס הממלכתי, כשביניהם ביקשה מהממשלה לאפשר לכמות בלתי מוגבלת של משיאי משואות להדליק את 12 המשואות, במקום 12-14 האזרחים שמדליקים מדי שנה.

קיבוץ בארי הודיע: לא נשתתף בטקס המשואות

כזכור, בין מבקרי הטקס הם אנשי קיבוץ בארי שהודיעו כי כקיבוץ, בחרו שלא להשתתף השנה בטקס הדלקת המשואות, אליו הוזמנו. בהודעה נכתב כי "לפני מספר שבועות קיבלה כיתת הכוננות הודעה על בחירה בהם כמייצגים של קהילת בארי להדלקת אבוקת זיכרון בטקס המשואות. לאחרונה התברר כי טקס המשואות עתיד לעסוק השנה בגבורה בלבד, מבלי להתייחס לטרגדיה ולהפקרה של העוטף לגורלו במשך שעות ארוכות על ידי המדינה".

ההחלטה של מירי רגב: מופע הזיקוקים ביום העצמאות - יבוטל

כזכור, כבר לפני כחודשיים החליטה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, לערוך שינויים בטקס הדלקת המשואות והודיעה כי השנה בצל המלחמה, לא יתקיים מופע הזיקוקים המסורתי באירועי העצמאות. "בעוד כחודשיים נציין את יום העצמאות ה-76 למדינת ישראל", אמרה רגב, "בכל שנה אנחנו מסיימים את טקס המשואות במופע זיקוקים. אולם השנה, לצערנו הרב, לנוכח אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שאנו בעיצומה אנו מתאימים את מתכונת הטקס לתקופה".


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368