מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"סחיטה באיומים": אחרי האולטימטום של בן גביר וסמוטריץ' - האיום של אייזנקוט

השר גדי אייזנקוט ממפלגת המחנה הממלכתי מגיב לאיומים של בן גביר וסמוטריץ': "שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי של ישראל"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 30/04/24 17:56 כב בניסן התשפד

"סחיטה באיומים": אחרי האולטימטום של בן גביר וסמוטריץ' - האיום של אייזנקוט
בן גביר, צילום: Michael Giladi,Flash90

ברקע הלחץ הכבד שמפעילים השרים בן גביר וסמוטריץ' ביממה האחרונה על ראש הממשלה נתניהו בדרישה שלא לאשר את העסקה המסתמנת מול חמאס, השר גדי אייזנקוט יצא הערב (ג') במתקפה חריפה על שני השרים בחשבון הפייסבוק שלו וטען כי מדובר בסחטנות פוליטית שפוגעת בביטחון.

אייזנקוט: "אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים"

"הקבינט הגדיר לפני חצי שנה את מטרות המלחמה" פתח אייזנקוט, "שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי של ישראל". סיום דבריו שיגר אייזנקוט אזהרה מרומזת לראש הממשלה: "אהיה שותף רק בממשלה שמקבלת החלטות משיקולי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, ולא משיקולים פוליטיים".

סמוטריץ': "חייבים להתנגד לעסקה כזו כי התוצאות שלה יהיו הרות אסון"

מוקדם יותר הערב, הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כי הוא מוכן לשבת באופוזיציה במחיר הפלת העסקה. "באופן אישי הכי קל היה לי כאיש ציבור פוליטיקאי לתמוך בכל עסקה ובכל מחיר" טען סמוטריץ', "הייתי מקבל מחיאות כפיים מכולם, ממשפחות החטופים, מהתקשורת, מהקהילה הבינלאומית, אבל בסוף האחריות שלי היא כלפי הציבור, למצפון שלי ולאמת. והראש והאמת אומרים שחייבים להתנגד לעסקה כזו כי התוצאות שלה יהיו הרות אסון".