סערת הרב פרץ: מוכרחים לפתוח חרכים שדרכם ייכנס קצת אור ואוויר

לא מכירה להט"ב צעיר דתי אחד שלא הושיב את עצמו כמה פעמים בשלבי התבגרותו על כורסת לא מעט מטפלים וביקש 'אני לא רוצה להיות כזה. אני רוצה להיות רגיל. תעזור לי להשתנות'. זה מה שבמידה רבה מעצב את השקפותיי בנושא

חדשות כיפה יעל משאלי 14/07/19 10:05 יא בתמוז התשעט

סערת הרב פרץ: מוכרחים לפתוח חרכים שדרכם ייכנס קצת אור ואוויר
יעל משאלי, צילום: חן משאלי

אני בהחלט מאמינה לרפי פרץ.
אני בטוחה שהוא מכיר לא מעט תלמידים שלו, שאחרי התייעצות אתו, אחרי תהליך שהם עשו בעזרתו או נשלחו אליו על ידו – בחרו לחיות את חייהם עם סט אתגרים אחר.
זאת בחירה אפשרית.
אני בטוחה שרבנים אחרים מכירים גם הם 'חמישה כאלה'. כפי ששמעתי הבוקר את עמיחי אליהו אומר.
גם אני מכירה כאלה.
המונים.
המוני המונים.
יותר משני אלה.
וזה מה שזה. בחירה בסט אתגרי חיים אחרים.
.
ויותר מזה.
אני גם מאמינה מאד באפשרות שלא מעט צעירים בגיל ההתבגרות – שהתמודדו עם שאלת זהותם המינית, התבגרו ומצאו שהם לא להט"בים. במיוחד במקומות בהם להט"ביות היא החרדה הכי מסומנת. אחרי שז"ל.
.
ויותר יותר מזה.
אני חושבת שזה חלק חשוב באחריות ההורית והחינוכית שלנו להציע בעצמנו לילדים שלנו, בשלבים מתאימים (גיל, חרדות, דכאון) – בירור כזה. מקצועי.
.
ויותר יותר יותר יותר מזה,
ממילא לא מכירה להט"ב צעיר דתי אחד שלא הושיב את עצמו כמה פעמים בשלבי התבגרותו על כורסת לא מעט מטפלים וביקש 'אני לא רוצה להיות כזה. אני רוצה להיות רגיל. תעזור לי להשתנות'. לא מכירה. אחרים אולי מכירים. אני לא. זה מה שבמידה רבה מעצב את השקפותיי בנושא. 
.
ויותר יותר יותר יותר יותר מהכל יחד – מוכרחים להשתדל להיות יותר נוכחים בשביל הילדים של פרץ ואליהו ותלמידיהם ותלמידי תלמידיהם – ולהנגיש להם את אתגרי העתיד האפשריים באופן אופטימי ולא מעורר אימה ופחד כמו שהם חשופים אליו.
.
פשוט לחיות. להקים משפחות. להיות נוכחים בבתי-כנסת. בישיבות. בכל דרך של חיים. להיות מודל אפשרי. 
.
מוכרחים להתייחס הבוקר לדברים של פרץ, מפני שהתקשורת עושה מזה עניין ואי אפשר להשאיר את זה ככה באופן שיגרום לצעירים שם לחנוק את עצמם עוד יותר בחושך בארונות. מוכרחים לפתוח חרכים שדרכם ייכנס קצת אור ואוויר – שיידעו שתהליך בירור הוא רצוי ואפשרי, ללא אג'נדה של כפייה לשום צד, שתמיד יש בחירה איך לחיות ועם איזה מהאתגרים להתמודד ואיך, ובכל מקרה אם יתברר שהם 'ככה' – זה בסדר ואופטימי ואפשרי ומלא חיים ואהבה ומשפחה ואור.
ותורה. והקב"ה.
אני לא מוותרת על האמירה הזאת.
תורה והקב"ה.
אין לי בזה שום ספק.

הערת עריכה בעקבות תגובות: 
אני כמובן נגד מה שמכונה 'טיפולי המרה'. הביטוי והמעשים שהוא מייצג דורשים התייחסות רלוונטית אלטרנטיבית. לגיטימיות לטיפול פסיכולוגי לליווי הצעירים בבירור מה שצריך להתברר.
 

יעל משאלי, אמא לשבעה ילדים, מהם שניים הומואים. כתבה ספרים וטורים רבים וכו וכו... אקטיביסטית לוחמנית
פורסם בדף הפייסבוק של יעל משאלי