בית הספר של החופש הגדול - בואו נעשה סדר

הרב אבישי מזרחי בטור מיוחד שמסביר את חשיבות מעמד בית הספר בזמן החופש הגדול. לפי הרב מזרחי שתי הסיבות העיקריות לקיום בתי ספר בחופש הגדול: זה מאוד זול, וזה הבייביסיטר האולטמטיבי

חדשות כיפה הרב אבישי מזרחי 21/06/20 19:11 כט בסיון התשפ

בית הספר של החופש הגדול - בואו נעשה סדר
אבישי מזרחי, צילום: רונן פדידה

בית הספר של החופש הגדול. אז בואו נעשה קצת סדר, זה לא באמת בית ספר וגם לא ממש קייטנה. מין הכלאה (לא תמיד מוצלחת) בין השניים. אבל יש לזה שני יתרונות בולטים:

1. זה זול. ממש זול.

זול להורים - בין 0 ש"ח ל-540 ש"ח. תלוי איפה אתם גרים.

זול למדינה - עובדי בית הספר של החופש הגדול משתכרים באופן שווה כ5,000 ש"ח. לא ותק. לא תואר. לא גמולים. לא הפרשות לקרן השתלמות. ככה. בסכום אחד. פשוט. רזה.

אין עלויות פיקוח, הדרכה, מנגנון, הוצאות משרד, שפ"ח שפ"י, ראמ"ה, ועוד עשרות משרדים מלאים בראשי תיבות... עובדי קבלן. ממוקדים. יעילים וזולים. בהערכה גסה זה פחות מ30% מההוצאות השוטפות של משרד החינוך לשכר עובדיה , מנהליה ומוריה.

2. זה הבייביסיטר האולטמטיבי

בקורונה גילינו שבייביסיטר זו לא מילה גסה. זה המסד בטבלת הצרכים של מאסלו במערכת החינוך. בייביסיטר הוא צורך בסיסי, השרדותי, ורק אחר כך אפשר לעבור למהות ומשמעות וחינוך ופדגוגיה והישיגים לימודיים ופיתוח מיומנויות למידה ודינמיקה חברתית והתפתחות רגשית ועוד ועוד...

בית הספר של החופש הגדול הוא נקודת מבחן לציפיות ממערכת החינוך, לבאלנס הנכון בין צרכי בסיס השרדותיים לפסגת הפרמידה החינוכית. בין צרכי הכלכלה הלאומיים המקומיים והדחופים לפיתוח דור העתיד של מדינת ישראל. אפשר לייצר באותה המתכונת של "בית הספר של החופש הגדול" גם את "בית הספר של ספטמבר ואוקטובר וינואר ואפריל". זה יתן מענה מיידי למשק. זה יחסוך הון לקופת המדינה.

אך השאלה מה יהיה כאן בעוד עשור? אחרי חודשים מביכים ואומללים במערכת החינוך בישראל שכולם יצאו מהם חבולים ושרוטים - תלמידים, מורים והורים. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש.

הרב אבישי מזרחי הוא מנהל חטיבת הביניים בישיבת אמי"ת בר אילן נתניה