דעה: על העימות בין הרב אליהו ללהט"בית הדתיה

בתחילת השבוע סערו הרוחות בכנס בנושא אנשים חד מיניים. בנימין שינברג תוהה מדוע בקהילה הלהט"בית הדתית בוחרים להסתמך רק על מדרש אחד בודד, ומציע מדרש נוסף שניתן ללמוד ממנו רבות על תקווה ועל תיקון

בנימין שינברג
כו בתמוז התשעז
,
20 ביולי, 2017 18:09
העימות בין האשה לרב אליהו

העימות בין האשה לרב אליהוצילום: צילום מסך

בתחילת השבוע נערך כנס ייחודי של "ארגון רבני קהילות" וארגון "בקדושה" בנושא בעלי נטיות הפוכות. בכנס שמעו מאות המשתתפות, רבניות ונשים מנהיגות קהילה, על דרכי הריפוי וההתמודדות עם התופעה.

למרבה הצער אך שלא במפתיע, האירוע הגיע לכותרות בעיקר בגלל החלטה של אישה אחת לפוצץ את הכנס. היא התפרצה כלפי הרב שמואל אליהו והטיחה בו טענות שונות, ובעיקר התבססה על המדרש הידוע אודות רבי אלעזר והאמירה "לך לאומן שעשאני".

אין זו הפעם הראשונה שפעילים להט"בים משתמשים במדרש הזה להצדקת דרכם. מעניין שמכל אלפי המדרשים ודברי חז"ל הם מבססים את עמדתם על מדרש בודד. גם אם נניח שהמדרש אכן מתכוון למה שהם מייחסים לו (ולדעתי הוא לא), הרי כשכדאי ללמוד גם מקורות נוספים.

למשל, המדרש על רבי עקיבא וטורנוסרופוס. טורנוסרופוס רוצה ללעוג לברית המילה ובתור שאלה מקדימה שואל את רבי עקיבא מה עדיף, מעשה הקב"ה או מעשה האדם. רבי עקיבא מפתיע אותו כבר בשלב הזה ועונה לו - מעשה האדם עדיף. כפי שהלחם משוכלל יותר מן החיטה, כך האדם הנימול הוא במדרגה גבוהה יותר מן הערל.

העקרון העולה מדברי רבי עקיבא הוא ברור. האומן שעשאני ברא אותי חסר, ושם אותי בעולם הזה כדי להתעלות ולתקן. 

הבשורה הגדולה של התורה היא שהתיקון הזה אפשרי. כן, אפשר להשתנות. המידות הרעות שלי אינן גזירת גורל, אינני חייב להיות כעסן או גאוותן. הבחירה בידיי.

אל מול זה מציב העולם המערבי תרבות של ייאוש. הוא אינו מאמין בכוחו של האדם, בנשמה האדירה שטמונה בו וביכולת שלו באמת לחיות על פיה. במקום זה הוא מציע לאדם להרים ידיים, להשלים עם חסרונותיו ולוותר.

האם כך אנחנו רוצים לגדל את עצמנו ואת ילדינו? האם זו החברה שאנחנו רוצים לבנות? במקום בו אחרים משדרים ייאוש אנחנו נמשיך להציע תקווה. בידינו הדבר.

יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
21.07.2017

1. קצת כנות ורצינות (נו נו)

האם זה רציני להגיב על נושא כבד כאוב ומורכב שכזה ב270 מילים ומדרש אחד? האם אין זו רדידות? האם אין זה מעיד על כך שלא חשבנו מספיק גם על הצד השני?

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2017

2. כל כך רדוד ! (ת)

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2017

3. היא לא פוצצה את הכנס. היא פשוט קמה והביעה דיעה (אייל)

האם הגיוני לקיים דיון על להט״ב שלהט״ב לא נמצאים בו לא שותפים לו.
האם אפשר לקיים דיון אמיתי כשנועלים את המציאות בחוץ?
ומה יקרה לבית המדרש אם תשמע עוד דיעה.
הוא יתפוצץ? באמת?!

מדובר ברבנים מחנכים, נשות מקצוע.
שמע הם פוחדים שדעתם תשתנה במשהו?

הרי כבר הסכמנו שלא מדובר ב,רשעים להכעיס״ כי אחרת לא היה מתקיים הכנס
אז הגיע הזמן לשמוע אנשים שמגיעים משם. שעברו משהו. שיכולים לספר ולדבר על עצמם.

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2017

4. על כל פגם מוסרי אדם יכול לטעון - כך ה' ברא אותי, עם יצר הרע! (מלכי)

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2017

5. יפה מאד. הלוואי שהדברים ייכנסו ללב (תמי)

דווח על תגובה לא ראויה
21.07.2017

6. זו רדידות להתיר את האסור ע"י טענה - כך ה' ברא אותי! (מלכי)

א. אני מבינה את הקשיים בו נתונים החד מניים - ואין ח"ו לזלזל בקושי!
ב. בעלי נטיה זו שחיים על פי התורה- קדוש קדוש יאמר להם!
ג. בעלי נטיה זו שרוצים לבלבל את עם ישראל, להתיר את האסור, להתיר את מה שה' קבע בתורתו שזו תעבה, יש להלחם בהם כי הם פוגעים ביחיד (בנוער שמגבש זהות), בחברה בקדושת עם ה', עם ישראל!!!

דווח על תגובה לא ראויה
22.07.2017

7. אכן, נלך לאוּמן שעשאה ונראה מה הוא אומר: "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו" (רוני)

דווח על תגובה לא ראויה
22.07.2017

8. לא רדוד כלל - אלא מדויק. יפה כתבת (בני )

דווח על תגובה לא ראויה
23.07.2017

9. תסתכלו בדף הפייסבוק שלה. התוכנית: לפוצץ (טובה)

כך ממש במלים הללו היא מתבטאת ואומרת אני לא יכולה להרשות להם לדבר על מה שהם מאמינים. אני הולכת לפוצץ להם את הכנס.
חצופים!!
אני מציע שגם אנחנו נתחיל ללכת לכנסים שלהם ולפוצץ אותם. למה רק להם מותר?
כך נשחזר באופן מאוד יפה את חורבן הבית השני.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

x
הרב רפי פרץ  צילום: כיפה

היועץ נדבק בקורונה, השר רפי פרץ נכנס לבידוד

קרא עוד