גפני: "אני שונא את ההנהגה הציונית דתית"

כתבת מקור ראשון, שירית אביטן כהן, טענה כי יו"ר יהדות התורה אמר לה את הדברים בשיחת מסדרון בכנסת. הרקע להתבטאות: ככל הנראה תגובה למחלוקות בין סיעות הקואליציה. בלשכת גפני הבהירו: "אמר שהוא שונא את ההתנהלות, לא את ההנהגה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/17 14:21 ח בטבת התשעח

גפני: "אני שונא את ההנהגה הציונית דתית"
ח, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

התבטאות חריפה מצדו של חבר כנסת חרדי נשמעה היום (ג') כלפי הציונות הדתית. בשיחה עם אור יזרעאלי מערוץ הכנסת ועם שירית אביטן ממקור ראשון במסדרונות המשכן, אמר לכאורה ח"כ משה גפני מיהדות התורה "אני שונא את ההנהגה הציונית דתית", כך לפי טענת הכתבת.

לפי הציטוט שפרסמה אביטן כהן בחשבון הטוויטר שלה, גפני ציין כי הוא אינו שונא אותם "באופן אישי", אך הוסיף כי "הם כמו שהחרדים היו לפני 50 שנה. רואים רק את עצמם".

בלשכתו של גפני הבהירו כי יו"ר יהדות התורה אמר שהוא שונא את ההתנהלות של הנהגת הציונות הדתית, ולא את ההנהגה עצמה כפי שהשתמע מהדברים. 

בתגובה לציוץ של אביטן כהן העלה יזרעאלי את ההשערה כי ההתבטאות החריפה של גפני באה על רקע הקושי של המפלגות החרדיות לגבש נוסח חדש לחוק הגיוס שיהיה מוסכם על כלל סיעות הקואליציה. 

ייתכן גם כי ההתבטאות באה על רקע עימות שנרשם אתמול בין גפני, שמשמש כיו"ר ועדת הכספים בכנסת, לח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי, סביב סירובו של גפני להעמיד להצבעה העברה של 31 מיליון שקל עבור התיישבות צעירה.

במהלך הדיון ביקש סמוטריץ' כמה פעמים להעלות את הנושא, אך נתקל בסירובו של גפני, בטענה שמפלים בהקצבות את הערים החרדיות ביו"ש, ומעבירים כספים רק להתיישבות קהילתית שברובה אינה חרדית. "הפסקתי לעבוד באופן אלגנטי. אני לא עובד אצל אף אחד יותר", התבטא אתמול  גפני בישיבת הוועדה.