בכיר ביש דין היה חבר בחוליית טרור שרצחה משת"פ

הבכיר, שהיה אחראי על תחקירים, עדויות והגשת תצהירים לבג"ץ ושותף להחרבת עמונה, התגלה על ידי ארגון "לביא", כחבר בחוליית טרור שהורשע בהריגה וריצה מאסר ממושך. "כדאי שהציבור יכיר את פניו האמתיות של הארגון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/18 17:01 יח באייר התשעח

בכיר ביש דין היה חבר בחוליית טרור שרצחה משת"פ
פינוי עמונה, צילום: נתי שוחט פלאש 90

ארגון לביא חושף כי עובד בכיר בארגון יש דין במשך שנים ארוכות, מוהנד ענאתי, היה חבר בחולייה בלתי חוקית, שחלק מחבריה הורשעו ברצח. מוהנד עצמו הורשע בעבירות ביטחון ובהריגת משת"פ בסוף שנות השמונים אשר בגינם ריצה מאסר של שנים ארוכות בכלא הישראלי. ענאתי נשפט ל-13 וחצי שנות מאסר, אך זכה לשחרור מוקדם על בסיס התנהגות טובה. בזמן שהותו בכלא, הספיק ענאתי לסיים שני תארים אקדמיים.

בתחקיר המלא שמתפרסם השבת בעיתון בשבע סופר כי לאחר שחרורו החל ענאתי לעבוד בארגוני "זכויות אדם", ולאחר מספר שנים החל לעבוד בארגון יש דין. ענאתי עבד ביש דין בין השנים 2008 ל-2016, ובתפקידו היה אחראי על תחקירי הארגון, על הבאת עדויות של פלסטינים מהשטח ועל הגשת תצהירים ועדויות לבג"ץ שעליהם התבססו חומרים משפטיים רבים של הארגון. שכרו השנתי של ענאתי בזמן עבודתו בארגון הגיע למעל 184 אלף שקל, דבר ששם אותו בחלק מהשנים כשני ברשימת מקבלי השכר מהארגון, כאשר לפניו נמצאת רק מנכ"לית הארגון נטע פטריק.

העניין נחשף ע"י עו"ד רחביה פילץ שייצג משפחה ישראלית, בתביעה שהגיש מוהנד כנגדה, תביעה שבהמלצת בימ"ש נמחקה ע"י מוהנד.

"שמחנו לחשוף שמספר 2 בגוף שקורא לעצמו 'ארגון זכויות אדם' הוא מחבל מורשע שהביא לקיפוח חיי אדם." אומרים בארגון לביא, "המחבל היה איש מרכזי ביותר ביש דין: החל מגביית עדויות ותחקירן הארגון ועד להגשת תצהירים לבג"ץ מטעם יש דין. כדאי שהציבור יכיר את פניו האמתיות של ה'ארגון לזכויות אדם' הפועל נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל".

אביחי בוארון, שהוביל את מאבק תושבי היישוב עמונה שפונה בעקבות עתירת יש דין לבג"ץ, הוסיף כי: "במשך שנים תושבי עמונה טוענים שארגון יש דין הוא ארגון אנטי ציוני שעושה שימוש ציני במערכת המשפט, על מנת לקדם מטרות העוינות את הציונות ופוגעות בחיילים ובישראלים תמימים. שנים אמרנו: הקול קול יעקב - אבל הידיים האלימות האלו הן ידי עשיו.

"סוף סוף האמת נחשפת ונקרעת המסכה מעל פרצופו המכוער של ארגון יש דין שהציג את עצמו במשך שנים ארוכות כארגון העוסק בהגנה על זכויות אדם, אולם זה לא הפריע לו לרדוף את חיילי צה"ל תוך פגיעה קשה בביטחונם, ולפגוע בישראלים תושבי יו"ש עד כדי גירוש ילדים ונשים מביתם ועקירת משפחות, קהילות וישובים שלמים ללא היסוס וללא מצפון".

מארגון יש דין נמסר בתגובה: "ביש דין מאמינים שאנשים יכולים להשתנות, ולא רואים לנכון לפסול באופן אוטומטי אדם שביצע עבירה וריצה את עונשו. מעבר לכך, 'יש דין' אינו משתף פעולה עם מסע הרדיפה נגד ארגוני ופעילי זכויות אדם והניסיון להציג את עבודתם כבלתי לגיטימית".