למרות המתקת העונש עורכי הדין של החייל דורשים לחקור את דובר צה"ל

עורכי דינם של לוחמי צה"ל מהתקרית בחברון, בירכו על החלטת מפקד פיקוד דרום על המתקת עונשו של החייל, אך עומדים על דרישתם לפתוח בחקירה כנגד דובר צה"ל "לא יתכן שדינם של החיילים נחרץ בידי גורמים בכירים בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 12:44 ח בכסלו התשפג

למרות המתקת העונש עורכי הדין של החייל דורשים לחקור את דובר צה"ל
רן כוכב, צילום: Flash90

דרישה לחקירת דובר צה"ל: היום (ו') החליט מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו להמתיק את עונשו של החייל מחברות שצולם באמירות פוליטיות. עורכי  דינו של הנאשם בירכו על המתקת העונש אך אמרו: "מעט מידי ומאוחר מידי". עורכי הדין המשיכו בדרישתם ל-"חקירה כנגד דו"צ והוצאת החקירה מצה"ל".

צפו בתקרית בחברון:

עורכי הדין דורשים את העמדתו לדין של דובר צה"ל

עורכי הדין משה פולסקי, עדי קידר ואופיר שטיינר מארגון חוננו, אשר מייצגים את לוחמי צה"ל מהתקרית בחברון, מסרו: "מברכים על המתקת העונש, אבל זה מעט מידי ומאוחר מידי. התנהלות דובר צה"ל באירוע והפיקוד הבכיר מחייבת פתיחת חקירה פלילית והוצאת החקירה מצה"ל, כמו שדרשנו מהפצ"ר".

המכתב של עורכי הדין:

המכתב

המכתב צילום: חוננו

"עמדו בפני קבוצת אנרכיסטים אלימה ותקופנית"

"לא יתכן שדינם של החיילים נחרץ בידי הרמטכ"ל, דובר צה"ל וגורמים בכירים בצה"ל" טוענים עורכי הדין ומוסיפים: "בטרם נשמעה עמדתם בלב פתוח ונפש חפצה. החיילים הגנו שם על כולנו, ועמדו בפני קבוצת אנרכיסטים אלימה ותקופנית, שפירסמה חומרים חלקיים ומגמתיים מהאירוע. צה"ל והמשטרה חייבים לפעול נגד התופעה הבזוייה של הטרדות חיילי צה"ל בידי השמאל הקיצוני, זה פוגע בביטחון, זה פוגע בחיילים וזה חייב להיפסק".

נזכיר כי אתמול פנו לוחמי גבעתי לפצ"ר באמצעות עורכי דינם מארגון חוננו בדרישה לפתוח בחקירה פלילית כנגד דובר צה"ל, תא"ל רן כוכבי וגורמי הפיקוד בעקבות פרסום ממצאי התחקיר המבצעי בניגוד לחוק ולפקודות. לטענתם, פרסום ממצאי התחקיר באופן כה פומבי, יוביל כמעט בוודאות לחשיפת גורמי החקירה והתביעה הצבאיים לדברים.

החייל, יכנס למחבוש

החייל, יכנס למחבוש צילום: עיסא עמרו + טל שגיא

תגובת דובר צה"ל

"מיד לאחר האירועים, נערכו, כמקובל בצה"ל, תחקירים מקיפים ויסודיים על ידי הדרג הפיקודי, לטובת למידה והפקת לקחים. על רקע פרסום האירועים ולאור העניין הציבורי, הוחלט לפרסם בשקיפות את עיקרי האמירות הערכיות של כלל המפקדים בשרשרת הפיקוד, לצד חלק מהממצאים העובדתיים, שאת רובם המכריע ממילא ניתן היה ללמוד מתיעוד האירועים.

לא היה בפרסום כדי להשפיע באופן כלשהו על גורמי אכיפת הדין הצבאיים, אשר פועלים בעצמאות מקצועית מלאה. פנייתם של באי כוח החייל תיבחן ותענה כמקובל".