בפרקליטות הקדימו את מאסר החייל, בן גביר תקף: "מסכלים את הערעור"

החייל שאמר לפעיל שמאל קיצוני בחברון כי "בן גביר יעשה סדר" נידון לעשרה ימי מחבוש, עוד בטרם התקבלה התשובה לערעור הוקדם עונשו של החייל | הפגנה מתארגנת בעירו של החייל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 16:26 ה בכסלו התשפג

בפרקליטות הקדימו את מאסר החייל, בן גביר תקף: "מסכלים את הערעור"
חברון. אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הלוחם קיבל עשרה ימי מכבוש: לוחם גבעתי שתועד אומר לפעילי שמאל אמירות פוליטיות המצדדות באיתמר בן גביר נידון על ידי צה"ל לעשרה ימי מכבוש בכלא. בעירו של החייל, קריית מלאכי מתארגנת הפגנה של התושבים במטרה לתמוך בחייל ובני משפחתו.

צפו בדברי בן גביר בנוגע להקדמת העונש:

בהודעה שהופצה בעיר וברשת נכתב: "לאור המצב החמור שבו חייל מעירנו נכנס למעצר ועלול להיכנס לכלא, אנחנו מבקשים מכל תושבי העיר להגיע להפגנת ענק". ההפגנה מתוכננת ליום רביעי בערב. את המודעה מסיימים המארגנים בסיסמא: "הוא שומר עלינו - אנחנו נשמור עליו".

המודעה שהופצה

המודעה שהופצה צילום: ללא

אמר לפעיל שמאל: "בן גביר יעשה סדר"

כזכור לוחם גבעתי, קיבל את העונש הכבד לאחר שתועד אומר לפעיל שמאל קיצוני בחברון "חכה לבן גביר הוא יעשה פה סדר". משפחתו של הלוחם הודיעה היום, כי עוד בטרם הוכרע דינו של החייל לאחר הערעור שהגישו עורכי דינו בנוגע לעונש, הודיעה להם הפרקליטות החייל מתבקש להתייצב לריצוי מאסרו היום בשעה 15:30.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר בתגובה: "מדובר במחטף של גורמים בפרקליטות הצבאית שמנסים לסכל את הערעור שהגישו עורכי הדין של החייל, ואת בקשת עורכי הדין לעיכוב ביצוע העונש עד להחלטה בערעור. לא ייגרם לפרקליטות הצבאית שום נזק אם החייל יישאר ביחידה עד ההכרעה בערעור".והוסיף: "אני קורא ודורש משר הביטחון בני גנץ לעצור מיד את הדברים ולאפשר לחייל למצות את הליך הערעור. אסור להתנהג עם חיילים כאילו הם פושעים".