קרן פלס: "רק בודדים יודעים מה עברנו, לא הרמנו לרגע ידיים"

הזמרת המצליחה שיתפה את עוקביה בתהליך יצירת השיר הישראלי לאירוויזיון וברשמים מהחזרות במאלמו: "התקופה המורכבת לימדה אותי יותר מכל, שאני ישראלית עוד לפני שאני כותבת שירים, גאה בארצי האחת" | ומה היא חושבת על הביצוע של עדן גולן?

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 11:22 כז בניסן התשפד

קרן פלס: "רק בודדים יודעים מה עברנו, לא הרמנו לרגע ידיים"
קרן פלס, "גאה בארצי האחת", צילום: דניאל קמינסקי

אחרי זמן רב של הכנות, השבוע יגיע הרגע הגדול של נציגתנו לאירוויזיון עדן גולן, כשביום חמישי תעלה על בימת האירוע לחצי הגמר של התחרות. בינתיים בארץ, אחת מכותבות המילים של השיר, הזמרת המצליחה קרן פלס התייחסה לשיר שכתבה ולתחושות הנלוות.

"אני ישראלית עוד לפני שאני כותבת שירים"

"רק בודדים יודעים מה עברנו, לא הרמנו לרגע ידיים (גם כשהחלפנו מילים)" היא כותבת על תהליך כתיבת השיר, "מוססנו כל התנגדות, גם בתוכנו, כדי שדגל ישראל יונף בגאווה בין כל דגלי אירופה, גם השנה. דווקא השנה, כשהעולם מפנה לנו עורף ודמנו הפקר, בעיר האנטישמית בעולם" כותבת פלס.

עדן גולן

עדן גולן, הרגע הגדול מתקרב. צילום: רן יחזקאל, עיצוב גרפי: שיין הורוביץ

היא ממשיכה: "אני מבינה עכשיו שזה אולי השיר הכי משמעותי שיצא ממני, לא בגלל שהוא גדול יותר או להיט יותר, פשוט כי כלום לא פשוט לנו השנה והתקופה המורכבת לימדה אותי יותר מכל, שאני ישראלית עוד לפני שאני כותבת שירים".

"גאה בארצי האחת שאין שניה לה בעולם"

פלס מסיימת וכותבת על התחושות לקראת האירוויזיון: "לצבוע דופן אחת במגן הדוד שלנו על הדגל השנה, זו כנראה שליחות חיי כיוצרת. אולי אני דרמתית, לא מעט במבט לאחור אני חושבת שהגזמתי, אבל זאת התחושה וככה בא לי לשתף אתכם בה ולזכור את הרגע הזה כמו שהוא מרגיש עכשיו. גאה בארצי האחת שאין שניה לה בעולם. גאה בחבריי המשלחת, צוות היוצרים ועדן החד פעמית".