על שני מסוקים ומטוס: צפו בתיעוד התרגיל של סיירת גולני

הם מסיימים קו ביו"ש ועושים מעבר חד לאימון קשה בשטח אש 100 הידוע ברמת הגולן. לוחמי הסיירת החומה מחפים, יורים ומתמודדים עם אירוע רב-נפגעים, כאשר מקיפים אותם פעילי אויב | המטרה: להשתלט על הכפר ולנטרל יעדים אסטרטגיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/09/22 17:32 טו באלול התשפב

על שני מסוקים ומטוס: צפו בתיעוד התרגיל של סיירת גולני
תרגיל תרי"ח מוסק של 24 שעות, צילום: דובר צה"ל

הלילה והשקט יורדים אט-אט על רמת הגולן החמה אבל עבור עשרות לוחמי סיירת גולני - האקשן רק המתחיל. הם מסיימים קו ביהודה ושומרון ועושים מעבר חד לאימון קשה בשטח אש 100 הידוע ברמת הגולן. בעיצומה של לבנת האימון, הם מקיימים תרגיל יחידתי בן 24 שעות שמטרתו היא לתרגל לחימה במתווה צפוני. 

צפו בלוחמי סיירת גולני: 

הלוחמים מקבלים תדריך מפורט, ואחריו הם מתחילים בנסיעה מבצעית שקטה על האמרים, פורקים את הציוד ומתמקמים במספר נקודות תצפית על עמדות אויב. במקרה הזה - עמדות של ארגון הטרור חיזבאללה.

למרות תנאי הערפל הקשים, הלוחמים מהסיירת החומה מעלים רחפנים לאוויר ובמשך שבע שעות, מבצעים איסוף מידע ממושך שמטרתו ללמוד על האויב מולו יילחמו בשלב הבא של התרגיל - בלש"ביית "אל פוראן". מדובר בלש"בייה המדמה לחימה בשטח בנוי בלבנון כמו גם את המורכבות של המתאר הצפוני. הלש"בייה מורכבת ממבנים שהועתקו מכפרי מגורים בשטח האויב, והתרגולות שם נעשות במטרה להתכונן ליום פקודה בצורה המדויקת ביותר.

לוחמי סיירת גולני |

לוחמי סיירת גולני | צילום: דובר צה"ל

הלוחמים מחפים, יורים ומתמודדים עם אירוע רב-נפגעים, כאשר מקיפים אותם פעילי אויב. המטרה שלהם היא להשתלט על הכפר, ולנטרל יעדים אסטרטגיים.

בסופן של 24 השעות, הלוחמים וההאמרים מועלים על שני מסוקים ומטוס - ומדמים חזרה מלחימה בעומק לשטחי ישראל. בתום טיסה מעל רמת הגולן והכנרת - לוחמי הסיירת נוחתים ותרי"ח נוסף של הסיירת החומה נחתם בהצלחה.

הכתבה הובאה באתר צה"ל.