"לבקשת ראש המוסד": במחנה הממלכתי מסבירים מדוע לא הצביעו על סגירת אל ג'זירה

לאחר שבלטו בהיעדרם, במחנה הממלכתי מסבירים את סיבת היעדרותם מישיבת הממשלה בה הצביעו השרים פה אחד על סגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל. "לבקשת גורמי מערכת הביטחון, וראש המוסד בפרט, הבאת הנושא הבוקר להצבעה - נובעת משיקולים פוליטיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 14:17 כז בניסן התשפד

"לבקשת ראש המוסד": במחנה הממלכתי מסבירים מדוע לא הצביעו על סגירת אל ג'זירה
גנץ ואייזנקוט, מסבירים את סיבת היעדרותם, צילום: Flash90,Flash90

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (א') הצביעו כל השרים פה אחד על סגירת הערוץ הקטארי אל ג'זירה בישראל. יחד עם זאת, בלטו בהיעדרם מהישיבה וההצבעה שרי המחנה הממלכתי שלא הצביעו על סגירת הערוץ. בהודעה שפרסמה המפלגה לאחר מכן הסבירו מדוע לא הצביעו ותקפו את החלטת הממשלה להעלות את הנושא בתזמון הנוכחי.

"הבאת הנושא הבוקר להצבעה נובעת משיקולים פוליטיים"

"שרי המחנה הממלכתי תומכים בסגירת ערוץ אל ג'זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו בישיבת הקבינט האחרונה. לבקשת גורמי מערכת הביטחון, וראש המוסד בפרט, וכדי לא לפגוע במאמצי המו"מ, הוחלט באותה ישיבה לדחות את ההצבעה בכמה ימים" נכתב. בהמשך תקפו את החלטת נתניהו להעלות את הנושא להצבעה היום: " הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה, היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל שעלולה לחבל במאמצי המו"מ ונובעת משיקולים פוליטיים".

קרעי, הבעיה היא גנץ וגלנט

קרעי. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

נתניהו וקרעי מיהרו לצייץ

ראש הממשלה נתניהו מיהר לצייץ עם קבלת ההחלטה וכתב: "הממשלה בראשותי החליטה פה אחד: ערוץ ההסתה אל ג׳זירה ייסגר". גם שר התקשורת קרעי מיהר להוציא הודעה וכתב: "הממשלה אישרה ומיד חתמתי על הצווים נגד אלג'זירה. הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אלג'זירה שפוגעת בבטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".