הלוי וגלנט החליטו: תא"ל עופר וינטר ישוחרר מצה"ל

הסערה הבאה כבר כאן? בסבב המינויים השנוי במחלוקת בלט אי קידומו של תא"ל עופר וינטר, עתה החליטו שר הביטחון והרמטכ"ל לשחררו מצה"ל. בשנה וחצי האחרונות היה וינטר "באוויר" וחיכה לסבבי המינויים הבאים, הרמטכ"ל ייפגש עם וינטר וקצינים אחרים שלא קודמו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/24 08:00 כז בניסן התשפד

הלוי וגלנט החליטו: תא"ל עופר וינטר ישוחרר מצה"ל
וינטר, יסתבך?, צילום: Miriam Alster/Flash90

בסבב המינויים האחרון של שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הלוי מונו לשורת תפקידים בכירים ביותר מספר תתי אלופים שעשו את קפיצת המדרגה, יקבלו את דרגות האלוף ויהיו חברים בפורום מטכ"ל. בלט בסבב אי קידומו של תא"ל עופר וינטר שכבר שנה וחצי מחכה לתפקיד הבא. ברקע הדברים החליטו השר גלנט והרמטכ"ל הלוי כי וינטר ישוחרר מצה"ל כך פורסם הבוקר (א') ב-ynet.

"סליחה על ההחלטה האומללה של הרצי"

בשנים האחרונות הפך אי מינויו של וינטר לנושא שבמחלוקת כשתומכיו מציינים את היותו קצין התקפי, אמיץ ומוערך וטוענים כי הסיבה לכך שלא קודם סבב אחר סבב נוגעת בעובדה כי הוא חובש כיפה סרוגה ובוגר מוסדות עלי. מי שכבר הספיק למתוח ביקורת על שחרורו של וינטר הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית יהודה ולד שכתב ברשת X: "מצדיעים לך עופר, תודה. וסליחה על ההחלטה האומללה של הרצי".

הרמטכ"ל הרצי הלוי

הרמטכ"ל הרצי הלוי, צילום: דובר צהל

מכתב השרים נגד מינוי הקצינים

לאחר שורת המינויים החדשים בצה"ל והביקורת על הרמטכ"ל ושר הביטחון שאישר אותה, שר האוצר סמוטריץ', השרים קרעי, בן גביר וסטרוק פנו לראש הממשלה בדרישה לעצור את סבב המינויים. "מינויים כאלו בעת הזאת הן מחטף".

"מלבד העניין המשפטי", נכתב בפניית השרים, "ישנו גם המסר הציבורי הגלום במהלך: טבח שמיני עצרת והמלחמה הנמשכת מאז מגלמים בתוכם כשלים שחורגים מתפקוד נקודתי של קצין כזה או אחר, ומבטאים גם כשלים מערכתיים הנובעים מתפיסות שגויות".