הכירו את חטיבת הקומנדו - במילואים

חטיבת יפתח, חטיבת קומנדו במילואים, היא חטיבת פלמח שהוקמה בגליל בעיצומה של מלחמת העצמאות בסוף מאי 1948. השבוע גויסו אנשי המילואים של החטיבה לתרגיל בתנאי שטח הרריים מורכבים מאוד בגזרת רמת הגולן

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/19 11:02 כז באלול התשעט

הכירו את חטיבת הקומנדו - במילואים
לוחמי הקומנדו בתרגיל ברמת הגולן, צילום: דובר צה"ל

חטיבת יפתח, חטיבת קומנדו במילואים, היא חטיבת פלמח שהוקמה בגליל בעיצומה של מלחמת העצמאות בסוף מאי 1948. החטיבה נמנית בין חטיבות הפלמ"ח שחרטו על דגלן את משימת ההגנה על הארץ, ביסוסה בגבולותיה והנחת היסוד להקמתו של צה"ל. החטיבה ידעה קרבות קשיים ורווי דם במלכיה, צפת, נבי יושע, שילתא וגזרת לטרון, חרבת מחאז, בית חנון וחוליקאת.

השבוע גויסו אנשי המילואים של החטיבה לתרגיל בתנאי שטח הרריים מורכבים מאוד בגזרת רמת הגולן. התרגיל נערך במטרה לשפר את כשירות הלוחמים והמפקדות לתרחישי חירום בגזרה הצפונית. בתרגיל השתתפו משרתי סדיר ומילואים ובמסגרתו תורגלו החיילים בתרחישי התקפה והגנה על פי התוכניות המבצעיות של צה"ל, בדגש על שיתופי פעולה, תכנון רב מערכי והפעלה בחירום. 

לוחמי הקומנדו בתרגיל ברמת הגולן

לוחמי הקומנדו בתרגיל ברמת הגולןצילום: דובר צה"ל

התרגיל נערך כחלק מגרף האימונים ותוכנן מראש כחלק מפעילות אוגדת הבשן בתרגול כוחות המילואים שלה. בנוסף תרגלה החטיבה לחימה במתאר צפוני, לחימה לילית ופעילות על גבי כלי רק"ם (רכב קרבי משוריין).

"הכוחות המתורגלים הוכיחו את כשירותם באמצעות גיוס מהיר וביצוע משימות אופרטיביות ‏בחדות ודייקנות", סיפר מפקד גדוד 5037 סא"ל ליקו פרידלר "עמדנו בכל היעדים שהוצבו לנו בתחילת התרגיל". סא"ל פרידלר סיכם את דבריו "חוזקו של הגדוד הוא ביתרון האנושי, הגדוד מורכב מלוחמים יוצאי יחידת אגוז ומערכים מסייעים של חטיבת גולני".