בא להרצות על יו"ש ונתקל בהולנדי שגילה את יהדותו

עו"ד נתי רום ביקר החודש בשלוש ערים הולנדיות במטרה לתאר את המציאות ביו"ש וכדי להילחם בתופעת ה-BDS. להפתעתו, באחת מההרצאות הוא פגש באדם עם סיפור חיים מעניין

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/18 15:41 ט בניסן התשעח

בא להרצות על יו"ש ונתקל בהולנדי שגילה את יהדותו
אחת ההרצאות שהעביר רום, צילום: לב העולם

באירופה תומכים בחרם על ישראל? מאות בני אדם הגיעו לפני כשבועיים למספר הרצאות שהתקיימו בשלוש ערים בהולנד ועסקו במאבק נגד המחרימים את עסקי יהודה ושומרון.

עו"ד נתי רום, מייסד ארגון "לב העולם" הנלחם ב-BDS ומסייע לעסקים ביו"ש, עבר בערים ניקרק, ליוורדן וקואיוורדן וניסה לצייר את המציאות בשטחי יו"ש מזווית מבטם של המתיישבים.

את ההרצאה בעיר קואיוורדן העביר רום בבית כנסת ששרד מתקופת השואה, ולאחר כמה גלגולים שעבר, שכרה משפחה מקומית את הזכויות על המבנה, שיפצה אותו והתעקשה שהעירייה תשמר את בית הכנסת, שאכן נשמר כמוזיאון לקהילה היהודית באותו המקום.

בית כנסת הולנדי ששרד את השואה

בית כנסת הולנדי ששרד את השואהצילום: לב העולם

אורח מפתיע הגיע לאחת ההרצאות ובפיו סיפור מרגש על פרט משמעותי שגילה על עצמו. "גיליתי את שורשיי היהודיים", הוא אמר וסיפר כי הוריו"שמרו על שתיקה בעניין הזה. אבא שלי חזר להולנד שש שנים לאחר המלחמה, ומאז שמר על שתיקה ולא סיפר על מוצאו".

לפני כשבע שנים הוא גילה במחנות הריכוז את שמותיהם של הוריו ושבועות ספורים לפני פטירתה, גילתה לו אמו שהם אכן יהודים, וששם משפחתם האמיתי הוא 'רוזנבאום'. "אני מתכונן לעלייה לישראל בקרוב מאוד", סיים האיש בהתרגשות את סיפורו לרום וליתר הנוכחים.

ההולנדי שגילה את יהדותו ועו"ד רום

ההולנדי שגילה את יהדותו ועו"ד רוםצילום: לב העולם

"היה מחזק לראות את כמות האנשים המתעניינים, שבאו להרצאות ובאמת רוצים להבין ולהיפגש עם המציאות ביהודה ושומרון ובישראל בכלל מעבר לכותרות העיתונים, אמר רום בתום סדרת ההרצאות.

לדבריו, "המשתתפים הביעו הרבה הזדהות, תמיכה ואהבה והתעניינו במוצרים רבים מתוצרת יו"ש ובאפשרות לקחת חלק פעיל בתמיכה. אני מקווה שמי שהגיע ונפגש איתנו מעבר למסכים יוכל להעביר את המסרים שספג הלאה גם לחבריו ולהגדיל את התמיכה בהתיישבות וביצרני יו"ש"