אושר: בעל עסק יחויב לציין אם הוא לא נותן שירות ביו"ש

ועדת הכלכלה של אישרה תקנות, לפיהן על בעלי עסקים יהיה להדגיש באופן ברור ובכמה דרכים לאיזה מקומות הם אינם מספקים שירות. ח"כ מועלם רפאלי: "בעל עסק שלא רוצה להיכנס לרשימות שחורות של צרכנים ביו"ש, שלא יפלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 13:31 כט בשבט התשעח

אושר: בעל עסק יחויב לציין אם הוא לא נותן שירות ביו"ש
קניות בחנות אינטרנטית, צילום: shutterstock

ועדת הכלכלה אישרה היום (רביעי) תקנות מיוחדות שיחייבו בעלי עסקים לעדכן ולהתריע מראש, במספר דרכים, האם הם אינם מספקים שירותי הובלה ליישובי יהודה ושומרון.

לפני מספר חודשים נכנס לתוקפו חוק איסור הפלייה מחמת מגורים, שיזמה יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, וכעת עם תקנות משרד הכלכלה ניתן יהיה לאוכפו באופן מלא.

על עסקים יהיה לעדכן מראש את לקוחותיהם לאיזה מקומות הם לא מספקים שירות מלא כגון הובלות, תיקונים וכדומה, אחרת אי מתן השירות יהיה בגדר עבירה פלילית והסתכנות בתביעה בסך 10000 שקלים.

התייחסה לדברי שטרן בקבוצה סגורה

התקנות ישלימו את החוק שיזמה. מועלם רפאליצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"עוסק המוכר לצרכן טובין", נכתב בין היתר בתקנות, "שניתן לגביו שירות הובלה, אף אם הצרכן יכול לוותר עליו במסגרת העסקה, יגלה לצרכן בטרם עשיית העסקה, לאיזה מקום הוא אינו מספק שירות הובלה או מהם הסייגים החלים על שירות ההובלה למקום".

סעיף נוסף קבע: " יציב העוסק שלט, בסמוך לכל קופה, במקום בולט לעין, המפרט את מדיניות שירות ההובלה של טובין או מדיניות מתן השירות". בנוסף לכך ההסתייגויות יהיו צריכות להיות רשומות כבר בחוזה "או בכל מסמך אחר כגון טופס הזמנה, באותיות ברורות וקריאות, את מדיניות שירות ההובלה או מתן השירות, לפי העניין".

ח"כ שולי מועלם רפאלי התייחסה לאישור התקנות ואמרה כי "בעל עסק שלא רוצה להסתכן בתביעה - חייב להיות גלוי עם הלקוח. בעל עסק שלא רוצה להיכנס לרשימות שחורות של צרכנים ביהודה ושומרון - שלא יפלה".