לרקוד כאילו אף אחד לא רואה

לריקוד יש השפעה גדולה על הבריאות והנפש, במיוחד בגיל מבוגר. הריקוד הוא ספורט לכל דבר, והספורט, כידוע, יפה לבריאות. תתחילו לרקוד

חדשות כיפה מירית הופמן 03/12/20 13:20 יז בכסלו התשפא

לרקוד כאילו אף אחד לא רואה
לרקוד, צילום: shutterstock

"הדבר שהכי חסר לי הוא חוג הריקוד במתנ"ס", כך פתחה שלומית את שיחתה איתי, תוך כדי העברת הנחיות למסמך המשפטי שאני עורכת עבורה.

"תמיד אהבתי לרקוד, בצעירותי אפילו הייתי בקבוצת הריקוד המקומית בעיר מגורי. אף פעם לא הפסקתי לרקוד. כשהתחתנתי היינו הולכים לרקוד ריקודי זוגות עם חברים. כשהתאלמנתי, מה שהחזיק את שפיותי היה חוג הריקוד במתנ"ס. עכשיו בעקבות הקורונה, גם את זה אין לי, וזה ממש חסר".

"הריקוד הוא בעל אפקט ממריץ ומרענן, השוזר בתוכו אלמנטים רבים ומדרבן את המוח לתקשר עם חלקים רבים בגופנו", מסבירה רוני לוגסי, רקדנית פלמנקו, מורה וכוריאוגרפית בין-לאומית.

לריקוד יש השפעה גדולה על הבריאות והנפש, במיוחד בגיל מבוגר. הריקוד הוא ספורט לכל דבר, והספורט, כידוע, יפה לבריאות. היתרון הגדול הוא שתוך כדי ריקוד אנחנו לא מרגישים שאנחנו מתעמלים ועובדים קשה. על הדרך, מפעילים את הגוף, משפרים סיבולת לב-ריאה ומחזקים את השרירים. בנוסף לכך, הריקוד "מכריח" אותנו ללמוד צעדים חדשים, להפעיל כמה חושים במקביל וגם לעבוד על הזיכרון, על הקואורדינציה ועל הקשר בין התנועתיות לבין המוח, במיוחד בלימוד של ריקוד קבוצתי.

"ריקוד באופן כללי חשוב בגיל השלישי ככזה שמפעיל את הגוף. זו פעילות גופנית וככזו היא חשובה לבריאות ולמצב הרוח", מסביר נועם, המעביר חוגי ריקודי עם, שורות וסלוניים עם התמחות בגיל השלישי. "הריקוד כפעילות גופנית גם תורם לירידת הסוכרת בגוף, אבל יותר חשוב מזה, הריקוד מכניס כיף ושמחת חיים. כשבני הגיל השלישי רוקדים הם שוכחים את כל הצרות ואת כל התחלואות. יש מבוגרים בחוגים שלי שמגיעים עם הליכון או עם מקל, מניחים אותו בצד ומתחילים לרקוד איתנו...".

בנוסף ליתרונות הבריאותיים והנפשיים, ריקוד במסגרות קבוצתיות מאפשר למבוגרים לפגוש אנשים חדשים וליצור אינטראקציות חברתיות על בסיס תחביב משותף, באווירה משוחררת, כיפית ונעימה.

העובדה שריקוד נעשה לרוב במסגרת של קבוצות תורמת מאד לאדם המבוגר מבחינה חברתית, מאפשרת לו ליצור קשרים עם בני גילו ולפתח חברויות שיכולות ללוות אותו גם שנים ארוכות.

כמו כן, בכוחו של הריקוד לשפר את הדימוי העצמי של הרוקד, ולגרום לו לתפקד טוב יותר. הצלחה בתרגילי הריקוד משפרת את תחושת המסוגלות שלו/ה.

בכל גיל אפשר ללמוד לרקוד ונדרש ממש מעט כדי לתרגל ריקוד בבית.

לא זו בלבד אלא שזו יכולה להיות פעילות כיפית ומהנה עם הנכדים, במיוחד בימים אלו כאשר החוגים עדיין לא פעילים. כל מה שצריך זה להשמיע מוזיקה בבית ולרקוד כאילו אף אחד לא רואה.


 

מירית הופמן, עו"ד - מומחית בתכנון בין דורי וליווי משפטי ואישי לגיל השלישי.

לשאלות בנושאים משפטיים העוסקים בגיל השלישי, ניתן לפנות בכתובת המייל mirit@lawmirit.com.

לטורים קודמים