תחנות ל - יום השואה - חבריא א'

מערך פעילות ליום השואה, המערך מיועד לחבריה א (10-15) ומלווה בתחנות פעילות שונות.

חדשות כיפה 25/12/02 00:00 כ בטבת התשסג

החניכים עוברים מתחנה לתחנה כאשר את התחנות מפעילים המדריכים.

תחנה מס' 1 : ילדים בשואה
תחנה מס' 2 : 6 מיליון
תחנה מס' 3 : קידוש ה' בשואה.

בסיום התחנות אפשר:
לערוך טכס סניפי.
ללמוד משניות
להקרין סרט - יש סרטים טובים ליום השואה במחוז.
להביא מרצה אורח על השואה מנקודת מבט שלו. (ניצול,דור שני, רב וכו'..) כדאי לדאוג שהוא יהיה מעניין ולקבוע מראש שהוא לא ידבר יותר מ - 45 דקות.

תחנה מס' 1 - ילדים בשואה
מתוך ה 6- מיליון יהודים שנרצחו בשואה על העוול היחיד של להיות יהודי 1.5 היו ילדים, בגיל שלנו שבבת אחת כל עולמם נלקח מהם.
כל אחד מצייר את הדברים שהוא הכי אוהב וכותב מה הוא רוצה לעשות כשיהיה גדול.
לוקחים מהחניכים את הציורים.
מיליון וחצי ילדים נרצחו בשואה במיתות שונות ומשונות, חישבו רגע על הילד האחד והיחיד. כל ילד שנרצח זה עולם שלם של אהבות, ציפיות ותקוות שלעולם לא ימומשו.
כדי להמחיש את מה שעבר על הילדים בשואה שורפים את הציורים מול העינים של החניכים.

תחנה מס' 2 - 6 מיליון
מחזיקים ביד חופן אורז. החניכים צריכים להמר כמה גרגרים יש.
מביאים ספר טלפונים וסופרים כמה משפחת כהן יש. מביאים בחשבון שבכל משפחה כזו יש 5-6 נפשות וזה רק חלק מהשבט (שהוא 1 מ 12 שבטי ישראל).
מכפילים ומכפילים ועדיין קשה להגיע ל 6 מיליון.
לאחר מכן מקריאים את הקטע הבא: (מקור)
הקטע ממחיש את הקושי לתפוס את המספר העצום- 6 מיליון ויותר .
אנשים בשואה איבדו את הייחוד שלהם, את האופי, - כל מי שהגיע קיבל מספר, ונלקח ממנו הרכוש שלו, גילחו לו את השיער והלבישו לו בגדים מפוספסים בדיוק כמו כולם - היו לנו 6 מיליון אנשים שנראו בדיוק אותו דבר ונורא קשה לנו לדמין את זה שהיו כאן 6 מיליון אנשים ושכל אחד מהם היה אישיות מיוחדת בפני עצמה.

תחנה מס' 3 - קידוש ה' בשואה
מקריאים את אל מלא רחמים של יום השואה עד למילים "...אשר הובלו כצאן לטבח"
עוצרים את ההקראה ואז שואלים : האם באמת כצאן לטבח?
כדי להבהיר לחניכים שבמהלך השואה היהודים גילו גבורה הן פיזית והן רוחנית מקריאים את הקטעים על גבורה רוחנית בשואה - אפשר להקרין על הקיר עם מטול שקפים.
מהקטעים האלה ניתן להבין את שמו של היום "יום השואה והגבורה" עלינו לדעת ולזכור את גבורתם של אותם יהודים, הן במרידות שעשו והן בגבורה היומית בשמירה על צלם אנוש,ושמירה על היהדות והעקשנות מתוך אמונה סלעית.
לסיכום: מחלקים לחניכים את הקטע הבא:(מקור)

לסיום קטע על גבורה רוחנית (מקור)