רעיונות להנצחת בוגר סניף

לקראת הימים הבאים עלינו המציינים את המעבר משואה לתקומה -מספר אפשריות לקרב אלנו את יום הזיכרון

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 19/03/03 00:00 טו באדר ב'


בס"ד

רעיונות להנצחת בוגר סניף



ישנן דרכים מגוונות להנציח את הנופלים, אך הדבר החשוב והעקרוני הוא יצירת הקשר, וזכרון האנשים בתודעה היומיומית, שע"י מעשיהם הובילו לתהליכים בהתפתחות עם-ישראל ועמידתו כנגד אויבים מבחוץ.


לכן יש לשים דגש לכך שהחניכים יפנימו וייצרו קשר רעיוני ורגשי עם הנופלים, וכך יזכרו אותם וילכו לאורם.


קל יותר להזדהות ולהרגיש מחובר עם אירוע או אדם קרוב. לכן ההתמקדות בהצעות היא בבוגרים מתוך הסניף, השכונה, וכו', שמתוך כך תהיה הפנמה של חשיבות תרומת הנופלים בכלל, ומה שהנחילו לנו.



לקראת יום הזכרון:



' העמדת תערוכה המנציחה את בוגרי הסניף ע"י ריכוז מידע ממשפחות הנופלים. מטרותיה:


· חיבור בין הבוגר ומשפחתו אל חניכי הסניף העורכים את השאלון.


· הכרות עם הנופלים, מבוגרי הסניף, ומתוך כך הליכה לאורם.


מה ואיך :


יש לאתר את בוגרי הסניף שנפלו בעת שרותם הצבאי, ולפנות אל המשפחות בבקשה לערוך איתם מפגש לקבלת המידע והכרות עם הנופלים.


חשוב מאד - להערך למפגש בצורה טובה, ושחניכים יטלו בו חלק.


להכין שאלון שיכלול -


· שאלות על תולדות חייו,


· סיפורים מילדותו ובגרותו,


· חפצים מאפיינים וכו'.


על הקומונרית להיות שותפה לתהליך, ולסייע במידת הצורך.


אם אומרים למשפחות שבס"ד תהיה תערוכה, צריך:


· להזמינם ליטול חלק


· לבצע! עצם האמירה מעוררת ציפיה ולכן להודיע על כך רק אם הדבר יבוצע.



רעיונות לפעילות כללית:



' להקים ספריה או מרכז הדרכה ע"ש הנופלים.


' לראיין משפחות שכולות (חשוב גם למשפחות עצמן, שירגישו שיש המשכיות למעשה הבנים). סיפורים על אישיות הבן, נפילתו, ההתמודדות שלהם. (מוצע לחבר'ה בוגרים, תוך הנחיה וליווי של הקומונרית.)


' להקים פינת הנצחה בסניף - לכתוב ספר הכולל מידע על כל נופל - תמונתו, אישיותו, חייו ונפילתו. (פרטים אישיים יוצרים דמות אנושית וכך קל לחוש קשר והזדהות).


' לרקום פרוכת ארון-קודש - פס' מהמקרא עם שמות הנופלים לעילוי נשמתם.


' גמ"ח (כלים, בגדים, צדקה, וכו') ע"ש הנופלים, ותפעולו התמידי.


' קשר עם משפחות נופלים - הקמת ועדת קשר שתפקידה: שליחת מכתב בתאריך הנפילה, ביום ההולדת, ביום הזכרון, הזמנה לארועים מיוחדים בסניף וכו'.


' פעילות לימודית קבועה (תורנית או בנושא אחר.) ניתן לקבוע שיעור (פ"ש, הלכה, אמונה וכד') לחבריא ב' אחרי פעולת ער"ש, לפני המפקד, בשבת אחה"צ בזמן הפעולות, או כמלווה-מלכה ולהקדישו לזכר הבוגר.


' פעילות קבועה הקשורה לידיעת הארץ, כגון: צעדה סניפית קבועה לזכר הנופלים, חוג ידיעת הארץ על-שם נופל וכו'.


' אימוץ אנדרטאות בסביבה. (תוך בדיקה - מהי האנדרטה, לזכר מי? מיהם הנופלים? מיהן המשפחות שלהם?) ואחזקתה - גידור, צביעה, ניקיון... (רצוי לעמוד בקשר עם הגורם בעיריה).


כל הצעות כוללות קשר במהלך כל השנה, ומכאן חשיבותם, שיש הליכה לאורם של הנופלים, ולא


התייחסות חד-פעמית ביום הזכרון.