בסימן המלחמה: פסטיבל הקולנוע הרביעי בשומרון יוצא לדרך

הקרנות בכל רחבי השומרון לנשות המגוייסים, לחברי כיתת הכוננות ולמפונים מכל הארץ: גם השנה לא מוותרים בשומרון על פסטיבל הקולנוע שכבר הפך למסורת | במרכז הפסטיבל השנה: הסרט "קרב אוויר" על מלחמת ששת הימים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/23 12:52 ג בטבת התשפד

בסימן המלחמה: פסטיבל הקולנוע הרביעי בשומרון יוצא לדרך
השחקנים מאור שוויצר ודניאל ליטמן. מתוך הסרט קרב אוויר, צילום: דויד סיקורי

לאחר שנדחה בשל הלחימה, פסטיבל קולנוע שומרון הרביעי יוצא לדרך. הפסטיבל יתקיים השנה במתכונת מיוחדת של 'פסטיבל נודד' במסגרתו יתקיימו אירועים מיוחדים לנשות המגוייסים, חיילי המילואים המשרתים באזור ולמפונים מהדרום ומהצפון שמתגוררים כעת במגוון ישובים בשומרון.

לראשונה, הפסטיבל יפעל השנה במתכונת בינלאומית מלאה ויקרין למעלה מ88 סרטים, מתוכם 33 ארוכים עלילתיים ותיעודיים ו-55 סרטים קצרים, עלילתיים, תיעודיים, אנימציה וקולנוע נסיוני, מהארץ ומ- 27 מדינות ברחבי העולם ב 5 ימי פסטיבל, מה 24.12 ועד ה 28.12.

מתוך הפסטיבל ה-2

מתוך הפסטיבל ה-2 צילום: אליחי מנחם

האירוע המרכזי- הקרנת הסרט "קרב אוויר" על מלחמת ששת הימים

באירוע המרכזי יוקרן בהקרנת טרום בכורה עולמית הסרט "קרב אוויר" של קרן קולנוע שומרון, שהושקעו בו למעלה מ 5 מליון ש"ח והוא מציג לראשונה בסרט עלילתי מלא את מבצע מוקד שהביא לניצחון במלחמת ששת הימים בהשתתפות מיטב הכוכבים בישראל ובהקרנה על המסך הגדול באמצעי מולטימדיה מיוחדים לראשונה את קרבות האוויר המרשימים של חיל האוויר הישראלי בקרב שהפך לאחד המרשימים והמפורסמים בעולם. הסרט הוא של יוצר הקולנוע רועי הורנשטיין מהישוב ריחן שבצפון השומרון, והוא הופק על ידי טופיה תקשורת ויונייטד קינג.

"הפסטיבל מתקיים השנה כדי לחזק את הרוח"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הפסטיבל מתקיים השנה בצורה מיוחדת ומחזקת בזמן מלחמה, כדי לחזק את הרוח. וכחלק מהמאמץ המלחמתי לשמור על החוסן הלאומי, להרים את הראש, ולקיים אירועים מיוחדים שמרימים את הראש ומקרינים תקווה. אני מקווה שנצליח להוסיף אור בתוך החושך".