הרב אברהם סתיו לשר החרדי: "שומר מצוות אמור לדעת שלסמלים יש משמעות"

הרב אברהם סתיו הביע את עמדתו ביחס לכתיבה המגדרית בשילוט באירוע של משרד הפנים, ואמר: "לא התפעלתי מהמכתב של השר משה ארבל. כתיבה מגדרית היא לא סתם גרפיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/05/23 21:19 כ באייר התשפג

הרב אברהם סתיו לשר החרדי: "שומר מצוות אמור לדעת שלסמלים יש משמעות"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

הרב אברהם סתיו מרבה לשתף ברשתות החברתיות את עמדתו ביחס לסוגיות אקטואליות, היום (ה'), פרסם הרב ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ביחס לסערה הפוליטית האחרונה: שלט שנכתב בעברית רב-מגדרית באירוע של משרד הפנים. הרב צידד בח"כ אבי מעוז שביקר את הצבת השלט, וטען כי כתיבה מגדרית היא: "אירוע תרבותי משמעותי".

"לא התפעלתי מהמכתב של השר משה ארבל"

"אני כאן כדי לומר שלא התפעלתי מהמכתב של השר משה ארבל", כתב הרב. "כתיבה מגדרית היא לא סתם גרפיקה. היא אירוע תרבותי משמעותי וכשהיא נוכחת במשרד ממשלתי יש לה חשיבות סמלית". 

הרב סתיו הסביר כי לדעתו במיוחד שומרי מצוות אמורים להבין את חשיבות הנושא: "אפשר לאהוב את הפעולה שהיא באה לחולל בעולם, ואפשר פחות. אבל אדם שומר מצוות (ולא רק הוא) אמור לדעת שלסמלים יש משמעות".

צילום: ללא

"אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים"

כזכור, יו''ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, פנה לאחרונה לשר הפנים, משה ארבל, בעקבות שימוש בעברית לא תקינה הנקראת "עברית רב מגדרית" בשלט שהוצב ביום עיון של משרד הפנים בעקבות הפנייה, השר ארבל השיב היום (ה') למעוז ואמר כי הוא לא מעוניין לתת לנושא זה להפריע את זמנו: "אני לא מתכוון להתעסק בעיצובים גרפיים".