המהלך של עמית סגל התפוצץ בוואטסאפ

הפרשן הסרוג עמית סגל יוצא ממסך חדשות 12, אחרי שערוץ הטלגרם הפופולארי שלו חצה את ה-100 אלף משתמשים, הוא החליט לכבוש רשת חברתית חדשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/22 12:52 יד בחשון התשפג

המהלך של עמית סגל התפוצץ בוואטסאפ
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

רצף הבחירות בישראל שמו את הסיקור הפוליטי במרכז אפילו יותר מתמיד, עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 החליט במערכת הבחירות הראשונה, אי שם ב-2019 לפתוח ערוץ טלגרם עם עדכונים פוליטיים, לאור ההצלחה, היום (ג') הוא החליט לכבוש רשת חברתית חדשה. 

סגל הודיע לעוקבים הרבים כי מהיום הוא יפיץ עדכונים פוליטיים גם בקבוצות וואטסאפ שפתח, בתוך דקות אלפי ישראלים מילאו את הקבוצות ולאור הביקוש הרב, בתוך שעתיים הוא כבר נאלץ לפתוח 20 קבוצות של עדכונים.

ייתכן וממשלת נתניהו תכהן 5 שנים

לפני מספר ימים דיווח סגל כי ייתכן וממשלת נתניהו תכהן 5 שנים: נתניהו אמר כל הבחירות שאחד ועוד אחד זה ארבע, ובכן, יכול להיות שזה חמש. סגל הזכיר לצופים כי כבר בכנסת ה-16 נערך דיון על אורך כהונת הממשלה. הדבר נעוץ לדבריו בסעיף 36 בחוק יסוד הממשלה: "החליטה הכנסת להתפזר תהיה תקופת כהונתה של הכנסת שלאחריה, עד לחודש חשוון הקרוב שלאחר גמר ארבע השנים מיום הבחירות". 

לאחר שציטט סגל מתוך אותו סעיף, שאל: "גמר ארבע השנים הוא בכ"א חשוון תשפ"ז, עוד ארבע שנים. השאלה היא אם מתכוונים לסוף חשוון ואז אתה בתשפ"ח, 2027 - או שלא. היועצת המשפטית של הכנסת אומרת שהנושא הזה צריך להיות מוכרע על ידי ועדת הבחירות. לוועדת הבחירות הבאות עדיין אין שופט אבל מישהו יצטרך לקבל רשמית את ההחלטה הזאת. יש גורמים בוועדת הבחירות שטוענים שזה ארבע שנים, טיפה פחות, אבל יכול להיות שזה גם חמש. הכל יגיע להכרעה ולכל צד יש את האינטרס שלו".