הסוד מאחורי הגלידות שהטריפו את המדינה - כך בוחרים את הטעם

גלידות הקראנץ' הצליחו לסחרר את הציבור פעם אחר פעם, קודם עם גלידת הפיסטוק ולאחריה עם החלב של הקורנפלקס. שוחחנו עם עדי רובינשטיין, מנהלת המותג, כדי להבין את סוד ההצלחה וללמוד איך קורה הקסם

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 11/07/23 14:53 כב בתמוז התשפג

הסוד מאחורי הגלידות שהטריפו את המדינה - כך בוחרים את הטעם
צילום: shutterstock

גלידות הקראנץ' של חברת נסטלה הצליחו לשנות את כללי המשחק. זה התחיל עם גלידת הפיסטוק שנמכרה בכמויות והמשיך עם גלידת "החלב של הקורנפלקס" שהצליחה לשגע את הרשת. אנשים בכל הארץ צילמו את עצמם טועמים לראשונה, יוצאים למסע חיפושים אחר הגלידה ומכינים מתכונים שונים המבוססים על הטעם הייחודי. שוחחנו עם עדי רובינשטיין, מנהלת המותג, שהסבירה לנו איך קורה הטירוף.

"כל פעם מחדש אנחנו באים ומחפשים את הסיפור", היא הסבירה. "הצרכנים לא קונים רק גלידה, הם רוצים לקנות סיפור, משהו שיש סביבו עניין. קראנץ' הצליח לקנות את האהדה של הצרכנים כי הם התחברו למוצר שנולד מתוך קהילה".

עדי רובינשטיין, מנהלת המותג

עדי רובינשטיין, מנהלת המותג צילום: יחצ

קהילת "רעבים ברעבך" בחרה את הטעם

כשרובינשטיין מדברת על קהילה, היא מתכוונת לקהילת "רעבים ברעבך" בפייסבוק, קבוצה של חצי מיליון אנשים שאוהבים לאכול ולדבר על אוכל. את גלידת הפיסטוק הציע אחד מחברי הקהילה בעצמו, ובגלידה הבאה החברה לקחה את זה צעד אחד קדימה. "אפשרנו לחברי הקהילה להעלות את כל הטעמים שהם רוצים", שיתפה, "מתוך זה צמצמנו לשלושה טעמים שקיבלו הכי הרבה הצבעות: אלפחורס, ריבת חלב והחלב של הקורנפלקס".

לאחר מכן, החליטו להזמין את חברי הקהילה לבוא לטעום והם דירגו את המוצרים בעצמם, "החלב של הקורנפלקס קיבל את הניקוד הכי גבוה, ואז התחלנו להתקדם על הפיתוח שלו". מנהלת המותג ניסתה להסביר את סוג הקסם, "ברגע שהם יודעים שזה טעם שהם בעצמם בחרו, הם מתחברים יותר למוצר, מרגישים שזה מוצר שלהם".

צילום: יחצ

מה ההצעה הכי הזויה שקיבלתם ושקלתם?

"גלידה בטעם פלאפל, בטעם טחינה, בטעם שווארמה. אם היו לזה הכי הרבה הצבעות, יכול להיות שזה היה הטעם שהיה יוצא".

יש כבר כיוונים לטעם הבא?

"בטח", השיבה מיד, "מהרגע שאנחנו משיקים מוצר אנחנו מתחילים לחשוב מה יהיו המוצר הבא. אני לא רוצה לחשוף את החדשנות של שנה הבאה, אבל הולך להיות מיוחד ומעניין. אנחנו לומדים מהמגמות בעולם ובישראל ובעיקר קשובים לצרכנים. אנחנו מתייחסים לפוסטים ברשת, להודעות שאנחנו מקבלים בפייסבוק ובאינסטגרם, אני אישית עוברת על תגובות ורעיונות שאני מקבלת בפרטי. מבחינתי התקשורת הקרובה לצרכן היא בראש מעייני".

צילום: גלידות נסטלה

"אתה אוכל גלידה אבל אוכל גם חוויה"

אחרי ההצלחה המטורפת, יש חשש שהטעם הבא לא יצליח באותה הרמה?

"אני חושבת שאם אנחנו ממשיכים לייצר את הסיפור הנכון הקהל יאהב את זה. קראנץ' זו גלידה צעירה, קלילה, מגניבה, אנשים מתחברים לזה. אתה אוכל גלידה אבל אתה אוכל גם חוויה".

הטירוף סביב הגלידות גורם לכך שהן נמכרות במחירים מאוד גבוהים. זה לא מוגזם בעיניכם?

"גלידת נסטלה לא קובעת את המחיר לצרכן", הבהירה רובינשטיין, "זה הקמעונאי בלבד. חוק המזון לא מאפשר לנו לקבוע מחיר והם יכולים למכור בכל מחיר. אנחנו כמובן מגנים את זה ועושים הכל כדי למנוע את זה. החלטנו לצאת עם כמות יחידות מאוד גדולה, פי כמה מהקראנץ' פיסטוק, וזו לא מהדורה מוגבלת. גם אם המחיר יקר, תמתינו, יהיה לכם עוד. מבחינתנו זאת התחייבות".