• סרטים שהם אחלה

    סרטים שמתאימים לצפייה בסניף בחנוכה עם הפעלה קצרה אחריהם.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • תעשה אחלה!

    רקע:לאחר שבפעולה קודמת דברנו על ראיית הטוב והרצון להגדיל אותו, בפעולה זו נעסוק בכיצד אפשר להגדיל את הטוב הקיים ועל ידי כך למעשה להמשיך את המעגל תחשוב אחלה- תעשה אחלה- יהיה אחלה. פעולה זו תהיה בעיקר מעשית.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • תחשוב אחלה

    רקע:ידוע שנרות חנוכה מסמלים אור ואש. מתוך הנחת יסוד זאת ניתן להבין את שיטותיהם של בית שמאי ובית הלל בהדלקת נרות חנוכה. בית הלל אומרים- מוסיף והולך, מוסיפים טוב ולאט לאט החושך נעלם. בית שמאי אומרים- הולך ופוחת, שורפים את כל הרע והאור מתרחב.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • על הניסים ועל הנפלאות

    רקע:במבט על ההיסטוריה של עם ישראל אנו רואים הרבה נסים שקרו לאבותינו . חשוב שנבחין בין שני סוגי נסים: התערבות אלוקים בטבע הביולוגי- שינוי חיצוני בולט התערבות אלוקית בכוחות הנפש של האדם- השינוי הנראה נראה טבעי באופן חיצוני אך הוא לא טבעי בגילוי כוחות הנפש האדירים באדם.בחנוכה אנו רואים דוגמא לשני סוגי הנס האלה-נס פח השמן- באופן טבעי הספיק שמן של יום אחד לשמונה ימים.נס הניצחון הצבאי- עם שחי תחת שלטון זר, דוכאה חירותו, לא מעיז להתמרד בשלטון- פתאום מקבל כוחות נפש של גבורה- לקום, למרוד, לפעול באופן חופשי ולצאת למלחמה בעם רב מאוד ממנו, מאומן, מצויד היטב בכלי מלחמה.המכבים שהיו אנשי חקלאות בלתי מאומנים- חסרי ידע קרבי ונשק יוצאים למלחמה עם המון כוח נפשי וגבורה למרות שבאופן טבעי אין להם סיכוי לניצחון, ולמרות הדיכוי לשלטון זר אליו הם רגילים.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • אז אגמור בשיר מזמור

    פתיח לנושא חנוכה-מלאכתנו עדיין לא תמה- יש עוד לעשות ועוד לפעול עד שנוכל לשיר סופית בשיר מזמור.

    הרב שאול ישראלי זצ''ל

    19/12/02 00:00

  • המעשים הגדולים והמעשים הקטנים

    המטרה:להציג לחניכים את דמותו של הרב נריה משני פנים:כגדול בתורה, כמנהיג ציבורי, כמחנך פני הדור. אדם שלא המעיט בערכם של המעשים הקטנים היום יומיים.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • פעולה לכבוד יום פטירתו של הרב נריה זצ''ל

    מטרות: א. החניך יכיר בעזרת הפעולה את סיפור חייו של הרב נריה, וילמד על תכונותיו ואופיו המיוחד.ב. החניך יבין את תרומתו של הרב נריה לחברה הישראלית בכלל, ולציבור "הכיפות הסרוגות" בפרט.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • לאורו נלך- לאור דמותו של הרב נריה זצ''ל

    מטרת הפעולה:שהחניך יבין את אישיותו ומפעליו של הרב נריה על מנת להמשיך את דרכו, ובכך להנציחו.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • העובדות בפרשת יהונתן פולארד

    יהונתן פולארד הינו מרגל ישראלי השבוי בכלא ארה"ב הנידון למאסר עולם.

    19/12/02 00:00

  • השבויים והנעדרים בישראל

    מטרת הפעולה:החניך יבין את הרגשתם המשפחות של השבויים והנעדרים.

    מדרשת נחלת ש''י

    19/12/02 00:00

  • מעשה שהיה לפרשת ''תולדות''

    על יחסי הורים וילדים במעשה שהיה לפרשת תולדות

    19/12/02 00:00

  • מעשה שהיה לפרשת ''וירא''

    על הצחוק , מה שחשוב ועוד..סיפורים קצרים לפרשת וירא

    19/12/02 00:00

  • הזכות שלהם החובה שלנו

    בשאיפתנו לשיא האחדות נעסוק גם בנושא לימוד זכות, לעיתים קרובות בלי לשים לב כשמתרחש משהו מיד אנו מחפשים אשמים, הן במישור הפרטי והן, ובמישור הלאומי. ברגע שנעבוד על עצמנו יותר בלימוד זכות או במילים אחרות להאיר את הנעשה באור חיובי נוסיף עוד אבן לבניין בית המקדש

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • זינוק בעליה

    מטרות הפעולה:החניך ידע ויבין כי תהליך חזרת עמ"י לארצו בא לבטא את הצורך המיוחד של עמ"י להיות יחד ומאוחד בא"י, וכן שעובדה זו היא הנותנת לעמ"י את עוצמתו המיוחדת.החניך יבין וילמד שגאולת ישראל קשורה בקשר ישיר ובסיסי לקיבוץ גלויות שהוא כינוס עמ"י כולו בארצו, תהליך המתגלה ממש לנגד עינינו.החניך יבין שהכדור בידיים שלנו- אם לא נקלוט את העולים במהרה וכראוי, יתכן שהעולים יפסיקו לבוא לארץ או יחפשו מקום אחר לחיות בו, ואנו נפסיד הזדמנות פז לשיבת העם לארצו.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • כולנו כאחד

    בפעולה זו ניגע בקשר המיוחד שיש בעם-ישראל. בשאיפתנו להגיע אל השיא, אל תקופת הגאולה והמקדש אשר בה תחושת השותפות, היחד והאחד הייתה בשיא פריחתה. תקופה זו משמשת לנו דוגמא כיצד עלינו לנהוג ולהנהיג על מנת לקרב את הגאולה ולהגביר את האחדות והאהבה בינינו.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00

  • בהתחלה זה כואב אח''כ יוצא החוצה וכולם שמחים

    מטרות הפעולה:החניך יבין שאנו צריכים להיות מוכנים וראויים לקבלת הגאולה, אך מוכנות זו לא יכולה לבוא בבת אחת אלא בתהליך הבנוי משלבים, שתפקידם להכין אותנו הכי טוב שאפשר.החניך יבין וידע כי אין מדובר בשלבים פשוטים, אלא לעיתים בתהליך כואב וארוך. אך רק הוא יביא אותנו בסופו של דבר למוכנות הנדרשת ולהסתכלות נכונה על כל המהלך.

    מחלקת הדרכה

    19/12/02 00:00