בני עקיבא העולמית

מטרת הפעולה: החניך יתוודע לפעילותה של התנועה בתפוצות - בנ"ע העולמית. החניך יכיר את חשיבותה של פעילות זו.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 16/03/03 00:00 יב באדר ב'

פעולה מס' 1


בני עקיבא ה-ע-ו-ל-מ-י-ת !



מטרת הפעולה:


החניך יתוודע לפעילותה של התנועה בתפוצות – בנ"ע העולמית.


החניך יכיר את חשיבותה של פעילות זו.



מהלך הפעולה:


שלב א' :


נערוך משחק סימולציה (הדמיה) של ישיבת המזכירות הכללית של בנ"ע שהתכנסה לצורך דיון בחלוקת תקציב שקיבלה התנועה בין המחלקות והתחומים השונים.


(לצורך הענין, שילבנו את בנ"ע העולמית כחלק מהמבנה האירגוני של התנועה בארץ, אם כי במציאות מדובר בשתי מערכות אירגוניות נפרדות).


כדאי ליצור אוירה מתאימה: לסדר את החדר כאולם ישיבות, לקשט את השולחנות בדגל התנועה, להשיג מס' חולצות תנועה, לארגן "פטיש ישיבות" למנהל האסיפה ואולי אף לארגן כבוד קל שיוגש תוך כדי המליאה.


המזכ"ל (=המדריך) פותח את ישיבה בקריאת מכתב שהתקבל משר החינוך:


לכבוד מזכ"ל תנועת


בני עקיבא



במסגרת חלוקת תקציבים מיוחדים של החינוך בין תנועות הנוער השונות, נמצאת תנועתכם, בנ"ע, תנועת הנוער הגדולה ביותר הפועלת בארץ.לאור זאת החליט משרד החינוך של ממשלת ישראל להעניק לכם הקצבה חד פעמית בסך _________ ש"ח בנוסף לתקציב השנתי.



סכום זה יופנה ע"י המזכירות הכללית של תנועתכם למחלקה שתימצא הראויה ביותר לנצלו.בשל אילוצים הקשורים בנהלי משרד החינוך יש להקצות את הסכום בשלמותו למחלקה אחת בלבד ולא לחלקו.להעברת ההקצבה העבירו אלינו תוך שבוע מיום קבלת מכתב זה את החלטתכם המנומקת.


בכבוד רב,


סגן שר החינוך







בישיבה נוכחים: ראש מחלקת קליטה – שושי בן משה, ראש מחלקת הדרכה – דני וענונו, ראש מחלקת מפעלים – עמיחי צור, נציג בנ"ע העולמית – מיקי גולדברג, ראש מחלקת נח"ל וגרעינים – עוזי גרין.






יש לחלק את החניכים לחמש קבוצות בהתאם לחמשת המחלקות. כל קבוצה מתבקשת להכין נאום מדוע המחלקה שלה ראויה ביותר לקבל את הכסף. בתום ההכנות לדיון ישאר בשולחן המליאה נציג מכל קבוצה, והשאר יושבים כ"קהל". המדריך ינהל את הדיון. במידה וחניך מהקהל רוצה להשתתף בדיון הוא יתחלף עם נציג הקבוצה היושב במליאה. בתום הדיון תערך הצבעה חשאית בה כל חניך יניח בקלפי פתק עם דעתו האמיתית.



המדריך יכוון את הדיון ל"מאבק" בין מחלקת הקליטה ונציג בנ"ע עולמית. דרך דיון זה צפה ועולה חשיבותה של פעילות התנועה בתפוצות: חשוב מאד לקלוט את העליה שמגיעה אלינו לארץ ולשלב את העולים במסגרת התנועה אך עם כל זאת , אל לנו להזניח את הפעילות בקרב הנוער היהודי בחו"ל שכן זוהי התשתית לעלייתם ארצה. כדי שיהיו עולים חדשים בהם תטפל מחלקת קליטה, יש צורך לדאוג לכך שהם יגיעו ולעודד את הנוער בחו"ל לעלות לארץ.




חלק ב' :


המדריך יתלה על הקיר פלקט של כדור הארץ (אפשר להעתיק מאטלס באופן סכימטי). כל חניך יקבל כמה פתקים ועליהם שמות סניפי בנ"ע ברחבי העולם, וכל אחד בתורו יגש וידביק את הפתק על שטחה של המדינה המתאימה. מי שלא יודע שינחש. המדריך יתקן את השגיאות ע"פ הרשימה המצ"ב במידת הצורך. בסופו של דבר תעמוד לפני החניכים מפת העולם ועליה מיקום סניפי התנועה.



המדריך יסכם את הפעולה בנתונים על פעילות התנועה בתפוצות – התנועה פועלת ב – 28 מדינות, בהם קיימים 100 סניפים (מלבד בישראל).




רשימת סניפי בנ"ע עולמית



טשקנט, סמרקנד, בוכרה


אוזבקיסטן -



וינה


אוסטריה -



מלבורן, סינדי, פרת


אוסטרליה -



קייב, קריוורוג, ניקופול, קריוגרד, דניפרופטרובסק, זפורוז'ה, ויניצה, לבוב, אודסה, חמלניצקי


אוקראינה -



מונטוידיאו


אורוגוואי -



רומא, מילנו, ליוורנו, פירנצה, פדובה, טורינו, ונציה


איטליה -



דבלין


אירלנד -



ניו יורק, וושינטון, לוס אנג'לס, שיקאגו, סאן פרנציסקו, בוסטון, קליבלנד, דטרויט, סיטאל, בולטימור, הוליווד, בוקהרטון, פאלו אלטו, סאן דייגו, סינסינטי, סנט לואיס, פיצבורג, סקרמנטו


ארה"ב -



בואנוס איירס


ארנטינה -



מינסק, ויטבסק, בובריסק, גרודנו


בילורוסיה -



אנטורפן, בריסל


בלגיה -



ריודהז'רנו, סאו פאולו


ברזיל -



לונדון, מנצ'סטר, גלזגו, בירמינגהם, ליברפול, לידס, ניו קאסל


בריטניה -



מינכן, קלן, דיסלדרף


גרמניה -



קופנהגן


דנמרק -



יוהנסבורג, קייפסאון, דרבן


דרום אפריקה -



אמסטרדם, דן האג, אמספורט


הולנד -



בודפסט


הונגריה -



קארקאס


ואנצואלה -



מקסיקו סיטי


מקסיקו -



אוסלו


נורווגיה -



אוקלנד, וולינגטון


ניו זילנד -



הלסינקי


פינלד -



פריס, מרסי, ליון, גרנובל, בורדז, טולוז, שטרטבורג, סרסיל, ניצה


צרפת -



מונטריאול, טורונטו


קנדה -



מוסקובה, סנט פטרבורג, סרסוב, סמרה, פנזה


רוסיה -



שטוקהולם, גטבורג, מלמה


שוודיה -



ציריך, באזל, ז'נבה


שוויץ -