בני עקיבא מי יודע

מטרת הפעולה : לחשוף את החניכים למושגים הקשורים לתנועה

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 15/03/03 00:00 יא באדר ב'

פעולה מס' 5


"בני עקיבא" - מי יודע?


מטרת הפעולה :


לחשוף את החניכים למושגים הקשורים לתנועה.

מהלך הפעולה :



שלב א' – לוטו בנ"ע :



המדריך יחלק את השבט ל – 3 קבוצות. כל קבוצה תקבל לוח עם מושגים.


(ניתן להכין לוחות עם מושגים נוספים)



א.סמל ועניבה , קומונרית ,ישיבת כפר הרא"ה , ניקיון סניף , ה' עמך ,זרעים .



ב.יברכך ה' , קדימה בנ"ע הידד במעלה , שבת תנועה , חודש ארגון, גרעין ,בנ"ע עולמית



ג. מפקד ,חולצת תנועה, ציונות דתית ,הנהלה ארצית ,חבריא ב' ,מחוז




המדריך ישלוף מכובע / קופסא / שקית כל פעם שאלה לגבי מושג אחר.


מנצחת הקבוצה שהלוח שלה מתמלא ראשון.



הגדרה



קריאת התלהבות לתנועה בזמן ההמנון, אותו נשיר מדי שבת.


לפעמים הוא נמצא בפרי ולפעמים בקיבוץ.


כשאני פוגש חבר מהתנועה אני אומר לו


כיצד משיב חבר המקבל את ברכת חברו לתנועה?


אני האם של מוסדות החינוך בתנועה.


כמו מדים לחיילים כך אנו לחניכים.


לא מעריב, לא ידיעות ולא עיתונים אחרים, אצלנו קוראים


אליה הגדולים שייכים לאחר שסימו את חמשת השבטים.


היום יום הולדת



מושג



"קדימה בנ"ע הידד במעלה" -



גרעין -


ה' עמך -


יברכך ה' -



ישיבת כפר הרא"ה -


חולצת תנועה -


זרעים -



חבריא ב' -



שבת תנועה -





1.



2.


3.


4.



5.


6.


7.



8.



9.


היא החברה הטובה של הצווארון של שבת והוא אליה מוצמד.


אליה שייכים כל המאמינים בבנין ארץ ישראל על יסודות התורה.


בסוף הבלאגן יהיה בסדר, אבל זה לוקח חודש.


ידה מעל כולם, ובזכותה הכל עובד כמו שצריך.


לאחר שחילקו את המפה לחלקים כל חלק נקרא


התנועה פרצה את גבולות הארץ והגיעה לקצה השני של הגלובוס


גם אנחנו שומרים על איכות הסביבה.


הוא הפותח כל פעילות בשבת.


משם שולטים על כל הענינים.


סמל ועניבה -



ציונות דתית -



חודש ארגון -



קומונרית -



מחוז -



בנ"ע עולמית -



סניף -


מפקד -


הנהלה ארצית -


10.



11.



12.



13.



14.



15.



16.


17.


18.




שלב ב' – מי בטלפון?



המדריך "ישוחח" עם מספר דמויות בטלפון. על החניכים לנחש באיזו דמות מדובר. כדאי להצטייד בטלפון לשם ההמחזה. (כדאי להפסיק באמצע כאילו האיש שמעבר לקו עונה).



ר' עקיבא



"שלום, שלום, אתה עסוק? אני מתאר לעצמי שאתה לומד. כן, כן, כמו שאומרים – 'לעולם לא מאוחר'. מה אתה אומר? הפסקת את הלימוד? מה קרה? המצב כל כך קשה? וואו… נשמע מרתק – מרד! איזה גיבורים אתם. הלוואי ויכולתי להצטרף אבל אני נמצא קצת רחוק. אתם חושבים שיש לי סיכוי? נו, שיהיה בהצלחה. אני מכיר אותך, אתה אף פעם לא מתייאש ותמיד אופטימי. כל הכבוד!!! שנשמע בשורות טובות!להתראות.





החניכים צריכים לנמק את תשובתם.


א. 'לעולם לא מאוחר' – ר' עקיבא התחיל ללמוד תורה בגיל 40 ונקהלו סביבו אלפי תלמידים.


ב. מרד – ר' עקיבא השתתף במרד בר כוכבא נגד הרומאים.


ג. תמיד אופטימי – ר' עקיבא צחק כשראה לאחר חורבן בית המקדש שועלים הולכים על הר הבית. הוא אמר שעכשיו הוא יודע שכשם שנתקיימה הנבואה על חורבן ירושלים כך תתקיים הנבואה על בניינה.









הרב משה צבי נריה זצ"ל



שלום ! מה? אתה רוצה לדבר איתי על בית ספר? אני, אני… תלמיד טוב אבל תמיד אפשר להשתפר…לא, לא שמעתי על מקום כזה… בית ספר שהתלמידים אוהבים את המנהל? ספר לי על המקום הזה.. לומדים הרבה תורה? אתה נשמע לי איש חינוך רציני.דרך אגב – את בנ"ע אתה מכיר? מה? אתה חברת את ההמנון? מה עוד עשית בחיים שלך? וואו – היית חבר כנסת! אז אני מבין שהיית בין המייסדים החשובים של התנועה.





החניכים צריכים לנמק:


א. הרב נריה זצ"ל היה ראש ישיבת בנ"ע הראשונה כפר הרא"ה.


ב. חיבר את ההמנון.


ג. בשנים 1969-1974 כיהן כחבר כנסת.




הרב אברהם יצחק הכהן קוק



שלום וברכה ! לפעמים השם שלך מתקצר לראשי תיבות, אבל הרשה לי לפנות אליך כבוד הרב הראשי לישראל במילים חמות. רציתי לדעת מה אתה חושב על בני-עקיבא, אם יש לך התנגדות, אם אתה חושב שכדאי לוותר על התנועה?אני לא מאמין…אתה אומר להמשיך קדימה – לפעול, לעשות, לגדול. אתה קורא לנו דור עתידנו?תודה, תודה רבה. כן, בטח שאני יודע שאתה ציוני.



החניכים צריכים לנמק:


א. הרב קוק היה הרב הראשי לישראל.


ב. נתן את ברכתו לבני-עקיבא.



יחיאל אהרון אליאש



שלום ! אני יודע שעשית המון דברים למען ארץ ישראל ועם ישראל. מה אתה אומר, אתה חשבת על זה ראשון? לא ידעתי שסניף ירושלים היה הראשון בארץ…אז מה אתה אומר – אתה היית החלוץ הראשון של התנועה…פס…וגם את הקבוצה הראשונה הקמת בכפר – אברהם…כן, אני מבין, קבוצה זה כמו קיבוץ…כל הכבוד באמת!




החניכים צריכים לנמק:


יחיאל אליאש היה מקים תנועת בנ"ע ועם חברים נוספים עלה להקים את הקבוצה הראשונה בכפר אברהם כרצון להגשים את ערכי התנועה.









שלב ג' – כתר על הראש



המדריך יכין רצועות בריסטול שניתן להפוך אותן לכתר בעזרת מהדק. על כל כתר רשום מושג. יבחר חניך ועל ראשו יונח כתר. החניך לא ידע מה כתוב על הכתר. החניכים יתבקשו לתת לחניך רמזים על מנת שהוא ינחש במה מדובר.


מושגים שניתן לרשום: חוקה


קליטת עליה סמל ועניבה


התיישבות סניף


אולפנא שבת ארגון


ישיבות בנ"ע "זרעים"


תורה ועבודה נבטים


מזכ"ל מדריך


קומונרית המנון


מפקד חולצת תנועה