דרוש מהפך בחיים !

מטרת הפעולה: החניך יפתח הזדהות עם קשיים הכרוכים בהחלטה לעלות ובעליה החניך יתוודע באופן חוויתי לפעילותם של שליחי בנ"ע בברה"מ לשעבר.

חדשות כיפה מחלקת הדרכה 16/03/03 00:00 יב באדר ב'

פעולה מס' 3


דרוש מהפך בחיים !

מטרת הפעולה:
החניך יפתח הזדהות עם קשיים הכרוכים בהחלטה לעלות ובעליה
החניך יתוודע באופן חוויתי לפעילותם של שליחי בנ"ע בברה"מ לשעבר.


מהלך הפעולה :
שלב א'
מצ"ב ארבעה קטעים שליקטה גאולה כהן מתוך ראיון שערכה עם תלמידי תיכון בת"א.


דעות של תלמידי תיכון
בראיונות שערכה גאולה כהן

למדריך: ניתן להשתמש בדעות אלו כדעות במשפט, ואף ניתן לבנות על גבן פעולה נפרדת, הדנה בנו, הנוער – עם איזו דעה אנו מזדהים מבין בני נוער אלו – האם לעובדה שאנו נוער דתי ישנה השפעה על דעתנו. ניתן גם לערוך ראיון דומה בסניף, ולעצב את דעת בנ"ע.

ראיונות אלו נערכו בשנת 1981, לפני 17 שנהכבר אז היו היסוסים

הציונות היא רק תירוץ!
חיים (צפון ת"א): "גם אני לא חושב שהעולים באים הנה ברוח ציונות ופטריוטיות דווקא. אני בטוח שהם באים הנה רק משום שהם שומעים כי מקבלים כאן דירה. ואינני יודע מה עוד. ואני בטוח כי אם יגידו להם מחר שבצרפת מקבלים וילה – ילכו לשם. הציונות ואסירי ציון – זו רק אמתלה לקבל בארץ כל מיני דברים, או בכלל לבוא לארץ. לדעתי, על כל העולים לגור בצריף, כשהם עולים לארץ, ושיחכו שם עד שאלו הגרים עכשיו בצריף – ייכנסו לדירה. כי אחד שגר היום בצריף אולי הבן שלו נלחם למען המדינה ושירת בצבא".

דרושה עליה סלקטיבית
ביבי (צפון ת"א): "לדעתי יותר חשוב היום לטפל במועלם ואברג'ל מקריית שמונה, מאשר להעלות את שווילי מגרוזיה. אני חושב שעלינו לקלוט עליה סלקטיבית, בעיקר של מלומדים ואינטלקטואלים, כך שבעוד מספר שנים נבסס כאן מקום שאליו יוכלו באמת להגיע אותם המוני עולים שהם לא אינטליגנטים ולא אינטלקטואלים כל כך. אין ברירה! עולים כאלה יצטרכו לחכות ברוסיה עד שנהיה מוכנים פה לקבלם!"