שאל את הרב

שמירת נגיעה

חדשות כיפה הרב רונן נויבירט 29/04/08 13:33 כד בניסן התשסח

שאלה

שלום וברכה.

ראשית, אקדים ואומר שאני יודעת שיש המון שאלות בנושא הזה פה בשו"ת ועל כך יישר כח גדול למשיבים שבאמת מחזקים* אני מרגישה שכל מילה שאני קוראת בנושא מחזקת אותי וגורמת לי לשמור על הטהרה והקדושה הזו.

ובכ"ז אשאל, אולי כדי לסדר לעצמי דברים בראש ואולי באמת כי כל דבר יכול לעזור ולמנוע מאנשים (גם ממני כמובן...) ליפול בכל העניין הזה.

אז... שאלת השאלות, שאני בטוחה שאין לה פתרון קסם אבל אני בטוחה שיש לה עצות חזקות שיכולות לעזור- איך שומרים נגיעה?

שוב, אני מכירה בע"פ את השו"ת ויודעת שיש להקפיד על דיני ייחוד, להרבות בשיעורי תורה וכו', ובכ"ז- הייתי שמחה למס' עצות מסודרות שיעשו לי ולעוד אנשים סדר בראש ובמחשבה, באמת מתוך מטרה להתחזק בעניין.

תודה רבה רבה מראש, ויישר כח גדול!

תשובה

התיקון מתחיל בלימוד ומחשבה.
יש להבין את חשיבות הזוגיות והאהבה הרוחנית והגופנית גם יחד, ומתוך כך להתאמץ לשמור את הצד הגופני של האהבה רק לדבר האמיתי, לחיי הנישואין. בחיי הנישואין כל מגע גופני עשוי לקבל גם משמעות רוחנית וכך ליצור חיבור אמיתי בין איש ואשה. כל מגע בוסרי רק מרחיק אותנו מאידיאל אהבת אמת.
ככל שנעמיק בהבנה זו ובצורך להתאפק דוקא לטובת המגע, נקבל מוטיבציה גדולה יותר להלחם.
עם זאת, המלחמה תמיד תהיה קשה, ואף פעם לא תהיינה הנחות. צריך להתאמץ, צריך להתגבר, וכלי הלימוד והמחשבה יכולים לסייע במלחמה, אך לא להכריע אותה.
ההכרעה היא שלך בלבד, בכל מלחמה ובכל מערכה.
המשיכי להתחזק בלימוד ובמעשה, וגם אם תפלי פה ושם, אל תפלי ברוחך ואל תתייאשי. נסי שוב, אל תוותרי לעצמך ובמהלך הדרגתי של זמן תגלי שאת עולה מעלה מעלה.

ברכה והצלחה,
רונן

כתבות נוספות