שאל את הרב

משחק שיכול להביא מזל רע?

חדשות כיפה צוות בית המדרש אשכולות בלוד 10/03/11 16:19 ד באדר ב'

שאלה

שלום רב

ישנו איזו משחק שברצוני לשחק במכשיר הפלייסטיישן. המשחק הנו משחק קרבות.

יכול מאוד להיות שהשאלה תשמע מוזרה מאוד בעיניך ולכן אני שמח שישנו אינטרנט שישאיר אותי אנונימי. ביום שהתחלתי להוריד את המחשב, (לפני שהתחלתי להוריד אותו), התבשרתי שקרובת משפחה רחוקה שלי מבוגרת נפטרה בשנתה. במהלך היום-יומיים שאחרי גיליתי שלסבא שלי לא קל לאחר שפרש מהעבודה, אלא להפך , קשה לו ולסבתא מבחינה כלכלית, קשה לו נפשית. אני מקווה שמצבו יסתדר. במילים אחרות, המשחק הזה, שאין בו מסר שלילי חוץ מעניין המכות, מזמן אני חשבתי שיכול להיות שהוא, אם הדבר ייתכן, נושא אנרגיה לא ממש חיובית. הדבר יותר מורגש ממשי עקב כל האירועים שפירטתי. הרגשתי כאילו אולי המשחק, גם אם אני אשמע משוגע, כאילו לא טוב מבחינה רוחנית.

אני פונה אליכם, כי אני סומך עליכם יותר מכל. אין שום גורם מיני במשחק, או דבר הסתה. הוא גורם לי הנאה ואני רוצה לדעת האם ייתכן שהוא לא טוב.

תודה רבה!

תשובה

שלום!

ראשית, יישר כח על הרגישות הן למצבם של האנשים שסביבך והן לאופיים של עיסוקיך והמשחקים בהם אתה משחק.
שנית, אני חושב שאין לקשור באופן ישיר בין שתי השאלות. לעתים צירופי המאורעות בחיים רומזים לנו וגורמים לנו לחשוב טוב יותר על האופן שבו אנו חיים, המעשים שאנו עושים, והאנשים שסביבנו, אך אינני חושב שניתן או צריך לקשור קשר ישיר בין מאורע מסוים למעשה מסוים. זאת מפני אין אנו יודעים את החשבונות של מעלה.
על כן, בכל מקרה אנו משתדלים לעשות את הישר והטוב, ומאמינים שהקב"ה עושה את הטוב בעיניו. ושוב, המאורעות הלא-נעימים עוזרים לנו לחדד את הרגישות שלנו למה שחשוב באמת בחיים ולכיוון שבו אנו רוצים לחיות את חיינו.
שאלת טיבו של המשחק נכונה גם בלא המאורעות שקרו סביבך ויש לתת עליה את הדעת בכל מקרה. אף אתה אמרת שעוד לפני האירועים המפורטים הרגשת שאולי רוח המשחק איננה חיובית, ואם דבר אחר הביא אותך לחשוב על כך בצורה מעמיקה יותר, זו גם דרך להגיע אל הבירור הזה.
אכן, ייתכן והמשחק לא טוב מבחינה רוחנית, אך לא משום שהוא מביא על מי שמשחק בו מאורעות רעים, אלא מפני שהוא משפיע על הנפש של מי שמשחק בו, גורם לה להיות רגישה פחות לאלימות ומקהה את הרגישות שלה באופן כללי.
נראה לי שאתה צריך לשאול את עצמך האם אתה מרגיש שהמשחק מיטיב עמך או מרע עמך, ועפ"י התשובה לשאלה הזו להחליט האם טוב לשחק בו או לא.

יישר כח
ובהצלחה
יאיר

כתבות נוספות