שאל את הרב

הפיגועים האיומים האלה

חדשות כיפה צוות בית המדרש אשכולות בלוד 12/03/11 22:12 ו באדר ב'

שאלה

שלום,

אני בת 18 ומבית דתי.

לאחר זמן רב של לבטים בנושא אמונה, החלטתי "לצאת למסע" ולבדוק אם אני עוד צריכה להיות דתייה. בשלב ראשון החלטתי לקום השבת לתפילת שחרית (מה שלא עשיתי בשבתות מאז יום כיפור!) בתקווה שאולי זה יכוון אותי.

במוצאי השבת שמעתי על הרצח הנורא באיתמר.

הילדה שהייתי לפני שנה הייתה מוצאת כל מני תירוצים ש"ל-ה' סיבות נסתרות" ו"זו לא תכנית כבקשתך"

אבל התירוצים האלה כבר לא מספיקים עכשיו, כשהאמונה שלי מעורערת.

כי אז מה? ה' נמצא עכשיו בהסתר פנים מוחלט? הוא לא רוצה לתת לנו קצת תקווה? איך זה קורה דווקא לאוכלוסייה הזאת, שהיא דתית וציונית??

התזמון של האירוע הזה ביחס אליי וכשדווקא השבת לקחתי את עצמי בידיים כדי "לצאת למסע" הזה.. רק פסעתי פסיעה אחת והמציאות הטיחה בפניי תשובה שלילית.

ממש אפשר היה לחשוב כאילו "יד מלמעלה" כיוונה אותי לשבת הזאת של הפיגוע הזה כדי שאני אאבד את האמונה בדת היהודית.

מצפה לתשובה,

נ

תשובה

שלום!

ראשית, יישר כחך על הבירור, החיפוש וחוסר המוכנות להסתפק במועט מבחינה רוחנית. זוהי הדרך בה מתקדמים ומתפתחים, וזוהי גם הדרך ליצירת קשר אמיתי וחי עם ריבונו של עולם.
בענין הקשר בין המאורעות הכלליים לדרך החיים הפרטית: לעתים אנו נתקלים בצירופי מקרים בין ההתנהלות האישית שלנו בחיים לבין מאורעות שאינם תלויים בנו. פעמים רבות המפגשים הללו מאירים באור חדש הן את המאורעות עצמם והן את ההחלטות שאנו מקבלים והדרך שבה אנו בוחרים לחיות. לעתים הצירופים הללו מביאים איתם עידוד ושמחה, ולעתים דווקא דחיפה לביקורת עצמית.
אך יש להפריד בין המסע החשוב והמשמעותי לבירור הדרך הראויה לחיות בה, אותו אנו חייבים לעשות, לבין המחשבה שאנו יכולים לברר ולהבין את הסיבות העליונות למאורעות או להצביע על המשמעות המדויקת שלהם מבחינת ריבונו של עולם.
אין זה אומר שעלינו להתעלם ממה שקורה סביבנו, אדרבא, אסור לנו להישאר אדישים למאורעות המשמעותיים. אך העובדה שקשה או לא ברור איננה צריכה להשפיע על ההליכה בדרך הראויה והנכונה, זאת מתוך ידיעה שאין הבנתנו משגת את עומקם של דברים ואמונה שבעזרת ה' ובעזרת מעשינו תצמח טובה מהדברים בסופו של תהליך.
לכן, נראה לי שלא נכון יהיה לקשור בין התזמון של הפיגוע הנורא והמחריד לבין ההחלטה האישית שלך 'לצאת למסע'.
ראוי לשאול את השאלות הקשות על מה שנראה כהסתר פנים ולהתמודד איתן, כפי שהתמודדו יהודים בכל הדורות ולא עזבו את אמונתם, וכנראה שזה ממש חלק מהבירור שלך, אך אין להבין מתוך האירועים שמישהו ח"ו מורה לנו להפסיק לברר ולחפש.

אם תרצי להוסיף לשאול ולברר, בשמחה רבה.

כל טוב
ושוב יישר כחך על הכנות והאמת
ובהצלחה
יאיר

כתבות נוספות