שאל את הרב

איסור בת עם בת

חדשות כיפה הרב דוד הריסון 29/05/07 18:25 יב בסיון התשסז

שאלה

שלום לרב ראיתי בכמה אתרים תשובות שלך בקשר לנושא , אז החלטתי לשאול אותך, נשאלתי שאלה ולא ידעתי מה לענות אולי תאיר את עיני. ידוע שלפי התורה אסור בן -ובן(משכב זכר) אבל על בת-ובת לא מוזכר בתורה , מה מקור האיסור , אם יש ??

תשובה

שלום וברכה
דבר זה מפורש בהחלט בדברי הפוסקים ואצטט כמה מקורות המתייחסות לדברי התורה בפרשה שאותה נוהגים לקרוא במנחה של יום הכיפורים "כמעשה ארץ מצרים לא תעשו":
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק כא הלכה ח
"נשים המסוללות זו בזו אסור וממעשה מצרים הוא שהוזהרנו עליו שנאמר כמעשה ארץ מצרים לא תעשו, אמרו חכמים מה היו עושים איש נושא איש ואשה נושא אשה, ואשה נשאת לשני אנשים, אע"פ שמעשה זה אסור אין מלקין עליו, שאין לו לאו מיוחד והרי אין שם ביאה כלל, לפיכך אין נאסרות לכהונה משום זנות ולא תיאסר אשה על בעלה בזה שאין כאן זנות, וראוי להכותן מכת מרדות הואיל ועשו איסור, ויש לאיש להקפיד על אשתו מדבר זה ומונע הנשים הידועות בכך מלהכנס לה ומלצאת היא אליהן.

טור אבן העזר סימן כ
"נשים המסוללות זו בזו פירוש מתחברות זו בזו דרך תשמיש אסור וזה מעשה ארץ מצרים שהוזהרנו עליו שנאמר כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו..."

בית יוסף אבן העזר סימן כ אות ב ד"ה נשים המסוללות
"...פירש המסוללות דרך תשמיש זכר ונקבה משפשפות נקבותן זו לזו"

רש"י מסכת שבת דף סה עמוד א
"המסוללות - מתחככות משום תאות תשמיש."

יש עוד מקורות רבים נוספים ודיונים ארוכים בדברי הפוסקים אך דברי הראשונים אינם משתמעים לשתי פנים ואינם מתירים מקום לספק, כדאי לראות מתוך הדברים שמעשים פרימטיביים אלו היו נוהגים במצרים העתיקה ואינם איזה חידוש בן זמננו, השוני הבולט הוא, נתינת לגיטימציה והפיכת הנטיות הללו לדברים שהס מלמתוח עליהם ביקורת ומי שמבקר הוא כביכול הפרימטיבי, על זה אמרו חז"ל "עולם הפוך ראיתי"
בברכה


כתבות נוספות