שאל את הרב

תפילה מול ערווה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 18/11/18 12:50 י בכסלו התשעט

שאלה

שלום הרב, האתר הזה טוב מאד כי אני לומד הלכה לבד וממש אין לי מי לשאול סביבי, תודה רבה על עזרתכם.

סימן עה סעיף א שם מביא המשנה ברורה את הפ"מ שאוסר לגמרי לראות מקומות הרגילים להיות מכוסים באישה, עלתה לי שאלה מה הטעם, האם בגלל שזה מביא להירהור או בגלל שהיא אסורה עליו? או טעם אחר? הרי אסר אפילו ראיה תמימה שלא נהנה

בעצם השאלה שלי על אישתו שבנידה האם מותר לראות בה את שיערה או מקומות הרגלים להיות מכוסים ? האם זה משנה האם מכוון להינות או רק מבט תמים?

תשובה

ב"ה

שלום.

אשריך שאתה לומד הלכה !! שהרי אמרו חכמים בתלמוד בבלי מסכת ברכות דף ח עמוד א

"אוהב ה' שערים המצויינים בהלכה יותר מבתי כנסיות ומבתי מדרשות. והיינו דאמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא: מיום שחרב בית המקדש אין לו להקדוש ברוך הוא בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה בלבד. "

כדאי לך ללמוד נושאים הלכתיים ביחד עם חברותא מפני שזה יכול להציל אותך מטעיות בהלכה.

ולגבי שאלתך עיין במשנה ברורה בהמשך בסעיף קטן יט ואני מצטט לך את דבריו.

"דכתיב כי ד' אלהיך מתהלך בקרב מחניך והיה מחניך קדוש ולא יראה בך ערות דבר וגו'

מכאן למדו חכמים שבכל מקום שד' אלקינו מתהלך עמנו דהיינו כשאנו עוסקים בק"ש ותפלה או בד"ת צריך ליזהר שלא יראה ד' בנו ערות דבר דהיינו שלא יהיה דבר ערוה כנגד פניו של אדם הקורא או המתפלל כמלא עיניו.

כדמוכח בסימן ע"ט ס"ב וכן שלא יהיה אז ערום שעי"ז מתראה ערוה שלו כלול ג"כ במקרא הזה:"

עד כאן לשונו.מבואר שזה משום קדושה .

וכשאתה צריך לברך או להתפלל במקום ציבורי אז תתפלל מתוך סידור או שתתפלל בעצימת עיניים .אפשרות נוספת היא להפנות את המבט לכיוון אחר.

בברכה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות