שאל את הרב

שמירת העיניים

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/12/19 00:02 ח בכסלו התשפ

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב,

רציתי לשאול שאלה בקשר לשמירת העיניים..

במשך שנים הייתי די מזלזל בראיות אסורות בעיקר דרך האינטרנט , כשהייתי נתקל במראות לא צנועים פשוט הייתי מוריד מבט וכל מיני דברים כאלה .

עד שפשוט הבנתי שאני תמיד יתפתה לראות סרטונים מעניינים בנושאים שאני אוהב ולהכשל על הדרך (כי היום אין כמעט וידאו שאין בו דברים לא צנועים) החלטתי בהחלטה של מוצא אחרון לעשות שבועה . הגדרתי את זה בזמן , מאותה נקודה עד לראש השנה הבא (התש"פ)

ועכשיו לאחר בערך חצי שנה של שמירת עיניים ושמחה שהינה אני מצליח בעזרת הגדר שעשיתי,

נתקלתי במראה תועבה. קראתי איזה תגובה באחד מהסרטונים ומשם עברתי לעוד עמוד ומשם סתם לחצתי על וידאו כלשהו בלי לחשוב בכלל מה עלול להיות שם (גם התמונות בדפדפן שלי לא פועלות) בכל אופן נתקלתי במראה מאוד לא צנוע ובאותו רגע כמדומני שעצמתי מהר עיניים או שמהר גללתי למטה וסגרתי את הדף של הוידאו. התחושה הזו שכאילו בשמיים הכשילו אותי במכוון ממש מצערת יותר אפילו מהמקרה עצמו. כי הרי מה הסיכוי שאגיע דווקא לאותו וידאו במקרה?..

השאלה בגדול היא , האם באמת זה נחשב כחטא? או שזה רק היה בגדר "לא ראוי" שעצם זה שאני בכלל מתעסק עם אינטרנט אז יש פה סוג אחר של חטא? .. זה נחשב לחטא בפגם העיניים?

תודה הרב

תשובה

שלום

סליחה על העיכוב. השאלה הגיעה אליי רק כעת.

עצם המראה שנתקלת בו איננו עבירה, כיון שזה לא היה ברצון, ומיד הסטת את המבט.

הבעיה היא בזה שפותחים את האופציה. כלומר, זה שמסתובבים (באינטרנט) במקומות שבהם יש סיכוי לראות דברים כאלה (והאינטרנט מפוצץ בחומרים הללו).

על כן התיקון הכי ראוי לכך הוא לדאוג למנוע עד כמה שניתן את האפשרויות, על ידי התקנת סינון ברמה טובה, וכן הנהגה עם האינטרנט דיני ייחוד (כמו עם אישה). במקביל כדאי להתחזק בלימוד תורה ובתפילה.

אשריך שאתה מצליח כל כך הרבה זמן להתמודד. גם אם חלילה נופלים, חלילה מלהיכנס לייאוש, אלא מיד לקום ולהמשיך קדימה.

כמובן שמשמים לא רוצים להכשיל אותך בשום דבר, אלא אולי נותנים לך הזדמנות להתמודד ולהצליח (כפי שבאמת הצלחת)

כל טוב

כתבות נוספות