שאל את הרב

שום דבר לא מצליח לי- מרגיש מקולל ונמאס לי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 14/06/19 17:04 יא בסיון התשעט

שאלה

שום דבר, אבל ממש כלום, לא מצליח לי

מהדברים הכי קטנים של לשים ספר על מדף ועד הדברים הכי גדולים

אני לא מכיר ממש את הרגשת ההצלחה

מה לעשות?

נמאס לי כבר

יש אפשרות שזאת קללה (אולי סוג דל 'נאחס') או שזה משהו אחר?

מה אפשר לעשות?

תשובה

שלום אביהוא.

אתה נמצא עכשיו בצומת דרכים מבחינתך. הרצון האישי לעשות שינוי ולצמוח מתוך הקושי. חשוב להבין שאחד הגורמים להצלחה היא הגדרת מטרה מסוימת. היא לא חייבת להיות מטרה ענקית או יוצאת דופן, וראוי שתחלק אותה לחלקים קטנים לפני שתציב לעצמך את המטרות הקטנות.

אני מציע לך לקחת לעצמך דף ולעשות רשימת חוזקות אישיים שלך. היכולת שלך לעבור תהליך אישי רפלקטיבי שישקף לך את עצמך, תחזק אצלך את תחושת השליטה שאני רואה שיכול להיות שקצת חסרה לך. חשוב שתנסה ליצור לעצמך הצלחות קטנות וזה על ידי משימות פשוטות ולא מורכבות, כל המצליחנים הגדולים בעולם לא התחילו עם הצלחות ענק אלא בנו את עצמם מלמטה, צעד אחר צעד, הצלחה קטנה אחר הצלחה קטנה.

על מנת לשפר את המיומנות הזאת הייתי ממליץ לך לקחת לעצמך "מודל" - אדם קרוב או אפילו ידוען שהיית רוצה להיות כמוהו, או לפחות לקחת צדדים חזקים שבו. לאחר שתבחר להתמקד בו תראה ותחקור מה הוא עשה בדרך להצלחה ואיך.

בד בבד ראוי ביותר שתנסה לעשות התבוננות פנימית כלפי עצמך לראות מה בדיוק לא עובד, לנסות לתת לזה מילים, אולי לרשום לך או להתייעץ עם חבר קרוב או בן משפחה,ברגע שזה נמצא במודעות שלך ובהבנה שלך זה ייתן לך את הכוח עם מה להתמודד. אם חולשה או אי הצלחה היא ה"אויב שלך" אז כמובן שעדיף להתמודד עם אויב מוכר מאשר אויב לא מוכר וזה יקרה רק אם תנסה לרדת לפרטי פרטים של הבעיות, אני בטוח שתחושת אי ההצלחה נובעת ממקור ראשוני שלאחר מכן הקרין לחיי היומיום וזאת פרשנות שגויה לחלוטין ובטוח לא "קללה" שנפלה עליך.

עוד עצה שהייתי מייעץ לך היא לעבור ולשנות את ההרגלים שלך ולנסות לצאת מדרך הנוחות שלך,לפעמים יציאה ממקומות מוכרים שוברת שגרה שלילית, ברגע שתצטרך להתמודד עם דברים חדשים שאינך מכיר , תיאלץ ממך לנסות לבחור בדרכי פתרון שונים ואז תיווכח ותופתע לגלות צדדים חדשים בך וכוחות שהיו חבויים בך עד כה ואז תגלה את החוזקות האמיתיים בך.

בנוסף הייתי שמח לדעת מה מושך אותך,האם יש לך תשוקה אמיתית למשהו ואיך אתה עושה דברים על מנת להגשים את אותם דברים,ככל שאדם אמיתי יותר עם עצמו כך הוא יבין שההצלחה תלויה רק בו.

כמו כן אני רואה שאתה בן 22 וזה בדיוק הזמן האישי לשאול את השאלות הנכונות לחיים שלך- איפה אני רואה את עצמי בעוד 5 או 10 שנים? איזו זוגיות אני מחפש ואיזה בית אני רוצה להקים בעוד מספר שנים?לאיזה תחום לימוד אני מכוון? באיזה קומות באישיות הייתי רוצה לחזק אצלי -ברגע שיש לך מטרות אתה כבר מכוון לעצמך דרכים ומסלולים שעוזרים לך בדרך להצלחה.

ולמרות הכל אדם חייב לאהוב את עצמו בכל תנאי, גם אם הצליח וגם אם לאו, זה התנאי הראשון והאחרון לכל. גם שלפעמים הכל נראה אבוד ולא הולך, דברים לוקחים זמן וצריך הרבה אמונה. ותיקח משפט לחיים ממני: " בסוף טוב, ואם לא טוב, אז כנראה שזה לא הסוף".

דרך צלחה!

אליה.

כתבות נוספות